PromZ Vak 01-2020

2020 - nummer 1 – promzvak.nl 43 z (advertentie) 9 Betaalbare luxe omdat het niet van hoge kwaliteit is en al in de prullenbak belandt, dan is dat niet erg ecologisch, zelfs als er ecologische materialen gebruikt zijn. Wat wij bieden, zijn producten die blijven, lang blijven. En de aan- koper kan met een gelijk budget beter investeren in 100 mooie cadeaus ‘haute gamme’ die lang blijven, dan in 10.000 kleine cadeaus, die je na één week weggooit.” Passief Uiteindelijk verkoopt Plastoria via distributeurs aan de eindklanten én aan de ontvangers dromen. “Daaromwerken onze klanten/distributeurs ook graag met onze producten,” zegt Lionel Wajs. “Ik ben nooit negatief over mijn confraters. Maar wij zitten in een kleine niche die anders is vergeleken met wat zij doen. De distributeurs verkopen ook met ple- zier onze producten, want het is interessanter om naar een eindklant te gaan en daar leuke, haute gamme kwalitatieve producten voor te stellen dan kleine plastic producten.” Zien de distributeurs dat in het algemeen ook zo? Wajs stipt aan dat er vaak distributeurs zijn die hem zeggen dat ze géén klanten voor der- gelijke luxe merkproducten hebben. “Dan zeg ik: je vergist je. Je klant komt niet bij je voor zo’n een product omdat je hem enkel goedkope producten voorstelt. En als ze duurdere business gifts moeten hebben, dan gaan ze naar een winkel of gaan ze elders. Als je geen luxe produc- ten voorstelt, krijg je ook geen vraag naar luxe producten.” De vraag is dan of sommige distributeurs te passief zijn. Lionel Wajs beaamt dat. “Ze nemen niet genoeg de moeite of de tijd om die pro- ducten te marketen, voor te stellen. Daar bieden we onze klanten wel fantastische oplossingen voor aan. We hebben pasklare sites voor de klanten die onze producten aanbieden. We hebben elke week tientallen beelden voor de sociale media die de distributeurs kunnen gebruiken om hun klanten aan te trekken. Met een mooie foto van Hugo Boss, Cacharel... trek je veel meer belangstellenden.” Er is een groot verschil tussen Plastoria en andere aanbieders, zegt hij ook, want: “Wij willen niet met iedereen werken! We denken dat er mensen zijn die niet begrijpen wat we doen, wat ons concept is. Voor ons zijn zij geen goede klanten. We geven er de voorkeur aan om te werken met bedrijven die ons wel begrijpen. .... Misschien is dat maar 10 of 15% van de distributeurs, maar met die distributeurs die een verkoopploeg hebben die getraind is om kwaliteitsproducten te verkopen, die hun klanten begrijpen, doen we 90% van onze omzet. In die distributeurs steken we liever onze tijd en energie. Die markt is er een die groeit, maar je moet de tijd nemen om die te begrijpen en je mensen ervoor op te leiden.”

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5