PromZ Vak 01-2020

39 2020 - nummer 1 - promzvak.nl 8 Het van origine Belgische Plastoria heeft zich sinds tientallen jaren al genesteld in de business gifts-niche van affordable luxury, zeg maar betaalbare luxe.. E en bezoekje aan de website van Plastoria zet direct de toon. Klik op merken en je ziet Christian Lacroix, Cacharel, Cerruti 1881, Hugo Boss, Nina Ricci, Ungaro en Jean-Louis Scherrer. Stuk voor stuk topmerken. ‘The power of brands’ noemt Plastoria het ook in een promo-video op de site. Oorspronkelijk was het bedrijf fabrikant van business gifts in lederwaren en voerde het zelf geen merken. Dat veranderde in de jaren tach- tig toen Plastoria voor merken in licentie producten uitbracht. Betaalbare luxe Balmain was het eerste merk dat bij Plastoria aanklopte. “En sindsdien hebben we ons meer en meer gespecialiseerd in de productie van merken in licentie. Vandaag werken we voor negen verschillende merken, waarvoor we design, productont- wikkeling, productie en distributie doen. Sinds 2012 hebben we ook een filiaal gecreëerd dat de distributie naar de retail doet,” zegt Lionel Wajs, chief operating officer van Plastoria, waarvan de aandelen nog altijd in handen van zijn familie zijn. Plastoria D O O R A D V A N P O P P E L b e z

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5