PromZ Vak 04-2019
68 no t e z PromZ Product Première: 28 & 30 januari De PromZ Product Première, het kick-off event voor de promotionele produc- tenbranche in België en Nederland, vindt plaats in België (op 28 januari in de Leuvense Brabanthal) en in Nederland (op 30 januari in NBC Nieuwegein) zal plaatsvinden. De PromZ Product Première, georganiseerd door Het Portaal, wordt een trade only event, waar naast productoriëntatie ook ruimschoots gelegenheid is om met elkaar bij te praten en te netwerken. Het wordt een ‘easy going’ evenement met hapjes & drankjes voor de bezoekers en standhouders, en als afsluiting een nieuwjaarsborrel. In België wordt de dag begonnen met een ontbijt en afgesloten met de uitreiking van de PMA-awards. De benaming Première staat niet alleen voor noviteiten van suppliers, maar ook voor het begin van het nieuwe jaar waarin men elkaar weer ziet, de nieuwe catalogi uit zijn, de nieuwe prijzen bekend zijn etc., aldus John Swaab (Het Portaal Uitgevers). PromZ Product Première wordt ondersteund door Texet Benelux, PF Concept, Buttonboss Group en Xindao. Genomineerden product media advisor of the year Een vakjury heeft de shortlist opgesteld van de genomineerden voor de Product Media Advisor of the Year Award 2019 in België. Het is de vijfde maal dat PromZ.be die award-uitreiking organiseert. Voor deze vijfde editie zijn er twee categorieën: generalisten en specialisten. De genomineerden in de categorie ‘gene- ralisten’ zijn in alfabetische volgorde: Magnus Business Gifts, MCS Kick & Rush, MLD Concept, Mondial Gifts, Pasco Gifts, Pronel, Sky-O, Square Nuts, Supremia en Van Bavel Enjoy Giving. Nieuwe categorie Nieuw in deze editie is de categorie speci- alisten, distributeurs die zich toeleggen op een bepaald marktsegment, een bepaalde productgroep, een specifieke regio of een bepaalde doelgroep. De genomineerden in deze categorie zijn in alfabetische volgorde: 4me Dimension, Alfa Shirt, Amahé, Arteel, Attent, Bizniz Point, Cartamundi, Lowette Gifts, Maximum Image en Mr Gadget. Publiek De winnaars worden aangewezen op basis van een jury-oordeel (dat voor 50% meeweegt in het eindresultaat), een publieksstemming (die voor 25% meeweegt) en een stemming bij de leve- ranciers/suppliers (die eveneens voor 25% meeweegt). Voor de publieksstemming is medio oktober een speciale website live gegaan. Daar kan het publiek tot 15 januari 2020 zijn stem uitbrengen. De winnaars van de Product Media Advisor of the Year (gold, silver, bronze) wordt bekend gemaakt tij- dens de PromZ Product Première in Leuven op dinsdag 28 januari 2020. PF Concept komt met CamelBak Sinds enkele maanden vertegen- woordigt PF Concept het merk CamelBak op de promotionele productenmarkt in Europa. PF heeft dit merk voor bijna alle promomarkten exclusief. Het Amerikaanse retailmerk CamelBak is één van de topmerken op het gebied van watergerelateerde producten, vooral voor outdoor. CamelBak sluit goed aan op de drinkware collectie die PF Concept al in zijn collecties onder eigen fabrikaat en Bullet, in huis heeft. Camelbak, een merk voor o.a. reusa- ble bottles en tumblers, past in de Avenue-range. Camelbak bestaat sinds 1989 en wordt wereldwijd in de retail ver- kocht, zowel on als offline. Het sustainable merk wil eraan bijdra- gen dat er minder gebruik wordt gemaakt van plastic wegwerp flessen.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5