PromZ Vak 03-2019
z 2019 - nummer 3 - promzvak.nl 9 ‘We verschuilen ons nog te veel en te snel achter groen en het labeltje ‘eco’, zonder echt te weten wat de impact van het product is op het milieu.’ (Albert van der Veen, Xindao, pag. 22) ‘Ik realiseer me dat het een lastige is, maar we zullen als vak naar een soort keurmerk moeten gaan. Elk zichzelf respecterend bedrijf zou lid moeten zijn van de branchevereniging en daarmee automatisch moeten voldoen aan de accreditatie-eisen waar het PPP nu mee bezig is.’ (Marco Stalenhoef, Webo, pag. 23) ‘VEEL MENSEN DIE EEN TEKST AANLEVEREN VOOR EEN NIEUWSBRIEF OF EEN WEBSITE, GAAN OPEENS HEEL INGEWIKKELDE TERMEN GEBRUIKEN. ZELF NOEMEN ZE DAT DAN SCHRIJFTAAL. SCHRIJFTAAL BESTAAT NIET! JE HEBT DUIDELIJKE TAAL EN INGEWIKKELDE TAAL.’ (Wim van der Mark, Dialoogtrainers, pag. 38) ‘De klant moet zich begrepen en geholpen voelen. Dat heeft te maken met het verschil tussen verkopen en helpen.’ (Michel van Vuuren, IMK Opleidingen en Nederlandse Sales Academie, pag. 25) ‘We weten natuurlijk best wel wat en de meeste distributeurs hebben veel praktijkervaring. Maar toch, we gaan in de branche vaker van het buikgevoel uit dan van harde cijfers.’ (Ed van Eunen, marketing- en promotiespecialist, pag. 10) ‘Volgens Jack Ma van Alibaba kan over twee jaar iedereen in Europa binnen drie dagen de producten van Alibaba in huis hebben. Als dat gebeurt, heb je Midocean en Maxilia niet meer nodig.’ (Cor van Engelenhoven, Maxilia, pag. 28) ‘Ik heb geleerd van de afgelopen periode. Ik ben zo’n pizzabakker in Milaan, die zijn basisrecept in de loop der jaren steeds verder weet te verbeteren.’ (Arthur Strijbos, Premium Square Europe, pag. 34) WIE ZEGT WAT IN DIT NUMMER?
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5