PromZ Vak 03-2019
(advertentie) PPAI onderzoekt power van premiums Onderzoek, uitgevoerd in opdracht van het Amerikaanse PPAI (Promotional Product Association International), bevestigt de kracht van promotionele artikelen en business gifts als reclamemedium. 80% van de respondenten liet weten graag promotionele producten te ontvangen en 71% wil graag vaker promotionele producten krijgen. 73% geeft de voorkeur aan promotionele artikelen boven andere vormen van reclame. Men peilde ook naar hoe de respondenten promotionele producten ervaren. De kwaliteit van een promo- tioneel product wordt door 72% in verband gebracht met de reputatie van het gevende bedrijf. Speciaal De PPAI vroeg ook hoe de consumen- ten over de ontvangen promotionele producten dachten. 75% vond deze pro- ducten een goede manier om nieuwe zaken in de omgeving te leren kennen. 74% zei dat als men een promotioneel product kreeg tijdens een evenement, men dat evenement specialer beleefde. En 73% oordeelde dat een promotioneel artikel een goede manier was om op de hoogte te zijn van komende speciale verkopen en evenementen. Het onderzoek van de PPAI werd online uitgevoerd bij 2.500 Amerikaanse en 500 Canadese consumenten die in de voorafgaande twaalf maanden één of meerdere promotionele producten had- den ontvangen. no t e z z Onderzoek naar duurzame levering online bestelling Slechts 19 procent van de Nederlanders is bereid te betalen voor een duur- zame levering van pakketjes, terwijl maar liefst 90 procent wel langer zou willen wachten op een duurzame levering. Met duurzaamwordt in dit onder- zoek bedoeld dat er zo min mogelijk CO2 wordt uitgestoten tijdens de levering van een online bestelling. Dat blijkt uit een onderzoek van Multiscope in opdracht van Trusted Shops onder ruim 1.000 Nederlanders. Van de mensen die bereid zijn om te betalen voor een duurzame levering zou een kwart maar liefst 4,95 euro extra betalen. Echter, toont het onderzoek ook aan dat 71 procent van de Nederlanders wel kiest voor een duurzame levering als daar geen extra kosten aan verbonden zijn. Een dag langer wachten In totaal zou 86 procent van de ondervraagden bereid zijn om langer te wachten op hun online bestelling. Bijna 30 procent zou een dag langer wachten en 25 procent is bereid om twee dagen langer te wachten. De rest van de ondervraagden zou zelfs nog langer wachten op een duurzame online bestelling.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5