PromZ Vak 03-2019
z 2019 - nummer 3 - promzvak.nl 43 8 E r zijn de afgelopen jaren door diverse marktpar- tijen succesvolle roadshows georganiseerd in het begin van het jaar. Ze voorzagen duidelijk in een behoefte, maar een groot nadeel was dat distributeurs zeker twee of drie roadshows moesten bezoeken om een overzicht van de markt te krijgen. PromZ Product Première bundelt de initiatieven van de afgelopen jaren tot één totaalevenement op één dag, waar distributeurs zich kun- nen oriënteren op het aanbod voor het nieuwe seizoen. “Een kleine 70 standhouders is meer dan de moeite waard om even te bezoeken, maar ook niet te groot om dat bin- nen 2 uur te doen,” aldus organisator John Swaab (Het Portaal Uitgevers). Easy going PromZ Product Première wordt een kick-off event, waar naast productoriëntatie ook ruimschoots gelegenheid is om met elkaar bij te praten en te netwerken. Het wordt een ‘easy going’ evenement met hapjes & drankjes voor de bezoekers en standhouders, en als afsluiting een nieuwjaarsborrel. In België wordt de dag begonnen met een ontbijt en afgeslo- ten met de uitreiking van de PMA-awards. De benaming Première staat namelijk niet alleen voor noviteiten van sup- pliers , maar ook voor het begin van het nieuwe jaar waarin men elkaar weer ziet, de nieuwe catalogi uit zijn, de nieuwe prijzen bekend zijn etc. De promotionele productenbranche krijgt in 2020 een kick-off event voor het nieuwe jaar: PromZ Product Première. Het gaat om een eendaags trade-only event dat zowel in België (op 28 januari in de Leuvense Brabanthal), als in Nederland (op 30 januari in NBC Nieuwegein) zal plaatsvinden. PromZ Product Première op stoom TEKST: SABINE DOELMAN Nieuw kick-off event voor de promotionele productenbranche Jurgen van Linder (Makito): ‘Meer tijd voor elkaar’ ‘Als initiatiefnemer en oud organisator van een van de road- shows ben ik een enorm voorstander van de PromZ Product Première Show in Nederland en België. In het verleden zijn de roadshows altijd een succes geweest. Maar ook hier hoorden we steeds vaker het argument dat het lastig was dat er meerdere shows in dezelfde periode waren. Door een nieuwe show te organiseren waar alle leveranciers aanwe- zig kunnen zijn, is dit bezwaar van tafel.’ ‘Ik verwacht dat deze beurs enorm veel distributeurs gaat trekken. Dit wordt een beurs waarin niet de grote stands het belangrijkste zullen zijn, maar waar juist veel meer gefocust gaat worden op de nieuwe producten. En dat is tenslotte voor de distributeurs het belangrijkste: nieuwe artikelen vinden om de klanten te verrassen! Wat ook een groot voordeel tijdens lokale beurzen is, is dat distributeurs en leveranciers vaak meer tijd voor elkaar hebben.’ ‘Makito is in de Benelux een relatief nieuwe partij in de rela- tiegeschenkenbranche. Maar wel een partij die enorm hard aan de weg timmert. Omdat we niet alle distributeurs kunnen bezoeken, gaan we absoluut onze distributeurs uitnodigen om naar deze Product Première Show toe te komen. Elke distribu- teur verdient tenslotte een stukje aandacht.'
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5