PromZ Vak 03-2019
z 2019 - nummer 3 - promzvak.nl 23 9 We gaan ervan uit dat je blij bent met de prijs. Vind je het ook terecht dat je de Award hebt gewonnen? “Ik ben enigszins verrast, maar ik vind uiteindelijk wel dat we ‘m verdienen. Sinds de introductie van de prijs zijn we altijd geno- mineerd geweest, maar we hebben ‘m nog nooit gewonnen. Waarbij ik altijd heb kunnen begrijpen waarom anderen wonnen. Ik kijk met respect naar bedrijven als Compacon en Interimage. Ik weet wel dat naast onze creativiteit en onze service ook de andere sterke punten er zijn. Vier jaar geleden zat ik zelf in de jury. Ik weet dat ook financieel beleid, de solvabiliteit, een cri- terium is. Al onze leveranciers hebben met acht dagen het geld op hun rekening. Dat zijn ook punten die de jury meeneemt.” Je ziet vast nog verbeterpunten voor je eigen bedrijf. Noem eens de belangrijkste? “In het juryrapport kwam specifiek naar voren dat onze website niet goed weergeeft wie we zijn en wat we doen. Dat was voor ons al een punt van aandacht. Dat moet nu echt snel worden aangepakt.” Wat vind je het belangrijkste verbeterpunt voor het vak? “Ik realiseer me dat het een lastige is, maar we zullen als vak naar een soort keurmerk moeten gaan. Elk zichzelf respecterend bedrijf zou lid moeten zijn van de branchevereniging en daarmee automatisch moeten voldoen aan de accreditatie-eisen waar het PPP nu mee bezig is. We moeten beter over het voetlicht krijgen wat we doen. Dat zie ik als het belangrijkste punt in de branche. Klanten moeten voor ons kiezen omdat we kennis in huis hebben, over producten en over productie, zeker nu steeds meer produc- ten in Brussel onder het vergrootglas liggen.” Wat kunnen we het komend jaar van jullie bedrijf verwachten? “We zullen onze actieve benadering van de markt zeker doorzet- ten. Onze accountmanagers krijgen veel positieve feedback over dat ze bij klanten op de stoep staan met een goodiebag met items van onze partners, een soort inspiratietas. Je zult proactief aan de bak moeten, bij klanten langsgaan en ze voeden met nieuwe ideeën. En we zoeken een nog nauwere samenwerking met een selecte groep leveranciers.” Waar staat je bedrijf over 5 jaar? Weer op het podium om de award te pakken? “Vijf jaar is nog ver weg. Dan ben ik zestig. Ik zit al ruim dertig jaar in het vak. Langzaamaan zal ik wel een stapje terug gaan doen en misschien meer adviserend bij Webo actief zijn. Dus misschien dat ik dan niet zelf op het podium zal staan. Maar ik hoop eigenlijk volgend jaar weer een prijs in ontvangst te nemen. Die ambitie is er zeker. En ik hoop dat we de dubbelcijferige groei van de afgelopen drie jaar kunnen vasthouden.” “Ons vak heeft een keurmerk nodig” Marco Stalenhoef
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5