PromZ Vak 03-2019
2019 - nummer 3 – promzvak.nl 19 z (advertentie) Vakprijzen 2019 voor suppliers en distributeurs 9 gen om werkelijk een merk te maken van een promotioneel product. Op deze manier creëert het bedrijf de vraag naar hun producten.’ Jury: ‘Door grote veranderingen in de afgelopen jaren vanwege de overname door Plato groep en het vertrek van directeur Ton Löbker die jaren aan het roer stond, heeft Compacon zichzelf weer een beetje moeten uitvinden en hervinden. Maar Compacon staat onder leiding van Michiel Vonk nog steeds als een huis. Maar niet als winnaar dit jaar, maar wel met een eervolle vermelding.’ Jury: ‘ Interimage is een zeer actief bedrijf. De sterke groei en als gevolg daarvan veel nieuw personeel, gaf soms een beetje onrust. De jury is zeer onder de indruk van de onlangs geheel vernieuwde website, de wederom mooie grote promo-acties waarbij het bedrijf betrokken was en het feit dat in 2019 het ecovadis gold kwaliteitslabel werd behaald. Ook wordt de inzet van eigenaar Miklos Markovits voor de ontwikkeling van het vak als zeer positief gezien.’ Jury: ‘Een eervolle vermelding voor Multigift , dat als online leverancier in de promotionele productenbranche al jaren een hoge naamsbekend- heid heeft, en een voortrekkersrol en constante waarde in de branche vervult. Prijzenswaardig is dat Multigift een Fairtrade-certificaat heeft, en een partij is die bij opdrachtgevers het aanzien van online verkoop van promotionele producten verhoogt. Multigift groeit al jaren gestaag, niet in de laatste plaats door de inspanningen van het hechte team erachter.’ Jury: ‘Een eervolle vermelding voor Allgifts , waar compliance hoog in het vaandel staat. Allgifts is een online partij die compliance actief promoot en laat zien. De mobile versie van de website heeft hetzelfde hoge niveau als de desktop website. Eigenaar/directeur Lex van den Bosch zet zich actief in voor het vak, deelt veel kennis en richt zijn blik niet alleen op zijn eigen bedrijf, iets wat de jury te prijzen vindt.’ De vakjury die de suppliers nomineerde bestond uit Ankie Crielaard, (Hokra), Erik Joosse (Maxilia – winnaar 2018), Antoin van Delst (Florisgifts), Michiel Vonk (Compacon – winnaar 2018), Joop van Veelen PPP/ProComm), Karin Schaper (PromZ) en John Swaab (Het Portaal Uitgevers). De jury voor de distributeurs bestond naast Schaper en Swaab uit Jeroen Koekoek (promocat.nl ), Bob Heerius (PPP/Xindao), Erik Kok (Senator) Serge Mertens (PF Concept, winnaar 2018) Rick Schurink (Texet Benelux) en Mark van Heesch (Intraco – winnaar 2018). De 15 genomineerde full service distributeurs waren in alfabetische volgorde: BeGlobal, Bovi salespromotion, BrandPremiums, Compacon, Florisgifts, Hokra, Interimage, Keiretsu, Loyalty Makers, Promo.nl, Robitex, Supremia, Webo Promotion, WOT! en XL Concept. De dit jaar 11 genomineerde online distributeurs, in alfabetische volgorde, waren: Allgifts, IGO, Maxilia, Multigift, Pinkcube, Promocompany, Promostore, Relatiegeschenken.nl, Stravers, Topgiving en Van Helden. Bij de jurering van de distributeurs gold de volgende verdeling van stem- men: jury 50%, suppliers 25%, eindklanten 25%. Bij de suppliers was de verdeling als volgt: jury 65%, distributeurs 35%.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5