PromZ Vak 03-2019

z 2019 - nummer 3 - promzvak.nl 17 Vakprijzen 2019 voor suppliers en distributeurs 8 voor veel distributeurs is PF de belangrijkste toeleverancier. Maar hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Als een bedrijf in omzet jaar op jaar hard groeit, en als er dan soms in de dage- lijkse praktijk iets tegen zit, dan wordt dat direct opgemerkt door de klant waar PF ‘onder een vergrootglas’ ligt. Maar de jury en de klanten vonden PF Concept absoluut een eervolle vermelding waard, een titel die overigens met trots mag worden gedragen.’ Jury: ‘ Midocean zat een paar jaar geleden, zoals ze zelf aangaven, in een transitiejaar. Het overgaan van de productie naar Polen is niet geheel vlekkeloos verlopen, maar je moet altijd een stapje terug doen om verder te kunnen springen! En volgens de jury en de klanten van MOB is dat zeker gebeurd, ze hebben een goed assortiment, goede voorraden, goede drukkwaliteit en zeker ook kennis van zaken.’ Jury: ‘ New Wave zat de afgelopen jaren altijd erg dicht bij de top-3. Een bedrijf dat goede kwaliteit levert, een grote voorraad heeft en een team met een hoog kennisniveau. Het bedrijf ver- tegenwoordigt ook een paar hele mooie merken. De huisvesting is zeer professioneel en past qua uitstraling perfect bij de merken die ze voeren.’ Jury: ‘ Prodir beschikt over een productrange met de kwaliteit en degelijkheid van een Zwitsers uurwerk, maar in dit geval gaat het om pennen... Bij Prodir heb je altijd het gevoel dat het hele plaatje klopt. Prodir is een voorbeeld voor het hele vak voor hoe je je merk moet positioneren. Met een jarenlang heel stabiele en zeer professionele stijl van adverteren en communiceren, met een b-to-c-achtig karakter, heeft Prodir het voor elkaar gekre- Bijdrage aan professionalisering Dit jaar is ook weer goed gekeken in hoeverre de geno- mineerden c.q. winnaars, zowel gevraagd als spontaan, bijdragen aan de verdere professionalisering en vernieu- wing van het vak. Hoe ondersteunen ze hun klanten, hoe uiten en delen ze hun meningen, opvattingen en ervaringen om verder te bouwen aan innovatie en professionalisering? Hoe klant- en vakgericht (of het nu om suppliers richting distributeurs gaat of distributeurs richting eindklanten) zijn de toppers uit het vak? Hoe profileren ze zich? Tijdens de dis- cussies van beide jury’s vielen met name de steekwoorden betrouwbaarheid, oplossingsgericht, samen ondernemen, maatwerk en flexibiliteit. Een van de juryleden vatte het zo samen: Het moet van twee kanten komen, niet alleen ‘dit is wat ik heb’ maar juist ook ‘wat wil jij?’. Visitekaartjes Toen Het Portaal Uitgevers/PromZ het initiatief voor de vakprijzen nam, kreeg dat al snel ondersteuning van de brancheorganisatie PPP. Suppliers, distributeurs en opdracht- gevers ‘verdienen’ professionele bedrijven met kennis van zaken en inzet voor hun klanten. Deze awards staan voor die kennis en inzet. De winnaars, maar ook de eervolle ver- meldingen en de winnaars van de Publieksprijzen noemen we daarom dan ook wel eens ‘de visitekaartjes’ van het promotionele productenvak. Allgifts en Multigift Compacon en Interimage New Wave en Prodir PF Concept foto's: Ad Bogaard

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5