PromZ Vak 03-2019
14 I n de categorie ‘suppliers generalisten’ is Xindao uitge- roepen tot Supplier of the Year 2019. De eervolle vermel- dingen gingen naar PF Concept en Midocean. In de categorie ‘suppliers specialisten’ ging de vakprijs naar Interall, en de eer- volle vermeldingen waren voor New Wave en Prodir. Webo is uitgeroepen tot Full Service Leverancier van het Jaar 2019. De award voor de Best Online Performance 2019 (voor overwe- gend online distributeurs van promotionele producten) was voor Maxilia. Eervolle vermeldingen in de categorie voor full service leveranciers waren voor Compacon en Interimage , en in de cate- gorie online leveranciers voor MultiGift en Allgifts. De leveranciers met de meeste stemmen van klanten ontvingen de Publieksprijs. In de categorie Full Service Leveranciers ging de Publieksprijs naar Interimage en in de categorie Online Leveranciers naar MultiGift. Meryem Lasance (Het Portaal) en presentatrice Pernille La Lau reikten de onderscheidingen uit. (De awards voor full service en online leveranciers, waarover wordt gesproken, zijn distributeurs. Maar ze worden bij deze awards ‘leveranciers’ genoemd omdat dit aansluit bij het taal- gebruik van eindklanten, reden ook waarom de distributeurs in het vakblad voor eindklanten, PromZ Magazine, als ‘leveranciers’ worden aangeduid.) De awards voor de ‘outstanding performance 2019’ van suppliers en distributeurs zijn op 4 september, de eerste beursdag van De Leveranciersdagen, bekend gemaakt. De uitreiking vond plaats tijdens de Night of the PromZ. Dat is de feestelijke avond van de vakprijzen en de avond om te netwerken en te socializen. Tegen de 400 vakgenoten waren erbij. TEKST: KARIN SCHAPER Vakprijzen 2019 voor suppliers en distributeurs Xindao, Interall, Webo en Maxilia Criteria Er waren dit jaar 5 suppliers generalisten en 10 suppliers spe- cialisten, 15 full service distributeurs en 11 online distributeurs genomineerd. Maar de segmenten full service en online bij de distributeurs groeien elk jaar meer naar elkaar toe; er zijn bedrijven die je inmiddels eigenlijk onder beide categorieën kunt scharen. Het criterium dat de jury hierbij dan ook heeft gehan- teerd is dat in de categorie Best Online Performance bedrijven vallen die zich qua sales en marketing vooral op online focussen en in veel beperktere mate op persoonlijke ontmoetingen met klanten, en vice versa. Zoals gebruikelijk waren er twee vakjury’s: want distributeurs zitten in de jury die suppliers beoordelen en andersom. Ze zijn elk jaar anders van samenstelling, maar altijd een representatieve afspiegeling van de branche. De genomineerden (en uiteindelijke winnaars) worden getoetst aan de hand van criteria die iedereen in dit vak van belang vindt. Belangrijke criteria voor de vakjury bij het toekennen van de award voor Supplier of the Year zijn assortiment, betrouwbaar- heid, communicatie & presentatie, vakkennis, financiële stabiliteit, accountmanagement en verdere ondersteuning van het handels- kanaal, MVO, vernieuwing & innovatie en de voorbeeldfunctie voor de promotionele productenbranche. Webo Maxilia foto's: Ad Bogaard
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5