PromZ Vak 02-2019

2019 - nummer 2 - promzvak.nl 9 I N H O U D 45 42 39 32 25 Wie Zei Wat in dit nummer? <11> De branche is een beetje in mineur. De omzetgroei is minder dan verwacht. Het gaat niet slecht, maar de Tussenmeting over het eerste kwartaal van 2019, uitgevoerd in opdracht van PromZ Vak toont – ook op andere vlakken - geen overmatig enthousiasme van de distributeurs. De wereld verandert. Wat is het ant- woord van de branche? <12> Supplier versus Distributeur. 5 vragen. Aan Stephen Gibson (midocean) en Marco Stalenhoef (Webo Promotion). <22> Supremia (voorheen Gemaco) is na twee moeilijke jaren met de nieuwe aandeelhouder Saffelberg een nieuwe weg ingeslagen. Kobe Verdonck, chairman van Supremia, vertelt over de vernieuwde strategie. <25> Michiel Vonk en Ton Löbker over ‘Ondernemen met Elkaar’: het thema van de leveranciersdag van Compacon. <29> Het PPP-lidmaatschap moet een kwaliteitslabel worden voor de eindklant. Voorzitter Joop van Veelen: “De vrijblijvendheid moet er af.” <32> Bas Lensen over de elf merken en belevenissen van Toppoint. “Toppoint wordt de business developer om zijn distributeurs zoveel mogelijk sales te laten genereren.” <36> The Promo Effect, dat is het thema van De Leveranciersdagen die plaatsvin- den op 4 & 5 september in Expo Houten. Deze vakbeurs is hét meetingpoint van de promotionele productenbranche. Iedereen is er. <39> Oxious ademt duurzaamheid. <42> We schrijven al jaren over de noodzaak van functionele premiums. Maar hebben promotionele producten zelf nog wel nut? De mening van marketingprof. dr Cor Molenaar. <45> PPP-pagina, geschreven onder verantwoording van het PPP. <49> New ProductZ <51> Fototerugblik op PromZ.live <61> NoteZ <63> PPP -ledenlijst <69>

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5