PromZ Vak 02-2019

2019 - nummer 2 - promzvak.nl 67 (advertentie) no t e z Nederlanders besteden meer aan relatiegeschenken dan Belgen Onderzoek van Allgifts wijst uit dat Belgische bedrijven online 25% minder uitgeven aan relatiegeschenken dan Nederlandse ondernemingen. Bij luxere relatiegeschenken is het verschil tussen twee landen nog groter: in België liggen die uitgaven 64% lager dan in Nederland. Ook in de consumentenmarkten geven de Belgen online zo’n 25% minder uit aan geschenken dan Nederlanders. Een onderzoek van E-commerce Foundation wijst uit dat de voornaamste reden voor Belgen om online te shoppen, de lage prijs is. Een opvallend gegeven is dan ook dat de verschillen in online uitgaven tussen de beide landen in de zakelijke markt en de consumentenmarkt vrijwel gelijk zijn, zo concludeert Allgifts na onderzoek. In beide markten geven Nederlanders rond de 25% meer uit dan Belgen. Goede feedback op PromZ.live De nieuwe locatie van PromZ.live, de industriële Kromhouthal in Amsterdam, heeft positieve reacties opgeleverd. Organisator Het Portaal ontving goede feedback van de exposanten. In totaal trok de beurs, die op 7 & 8 mei werd gehouden, 2605 bezoekers. Van die 2605 bezoekers waren er 2227 opdrachtgevers en 378 waren suppliers of collega-distributeurs. PromZ.live telde 151 exposanten. Volgend jaar is de beurs weer in De Kromhouthal, dan niet meer op dinsdag en woensdag (zoals dit jaar het geval was), maar op woensdag en donderdag. De volgende editie vindt plaats op 13 en 14 mei 2020.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5