PromZ Vak 02-2019
2019 - nummer 2 - promzvak.nl 63 no t e z z PSI mogelijk alle 3 dagen open voor eindklanten Naar verluidt overweegt Reed Exhibitions, organisator van de PSI-beurs in Düsseldorf, om op de komende beurs alle drie de dagen eindklanten toe te laten. De organisatie zou spre- ken van een uitbreiding van de Klantendag. Waarom Reed dit plan zou heb- ben, is niet bekend, alleen dat men hierover in gesprek zou zijn met enkele grote marktpartijen. Een officiële mededeling is pas deze zomer te verwachten, lijkt het. Klantendag In 2017 werd de Klantendag (waarop distributeurs een aan- tal van hun klanten mee mogen nemen om de beurs te bezoeken) de eerste maal georganiseerd, op de derde beursdag. Volgens opgave van de PSI kwamen daar 1700 eindklanten op af. In 2018 liep dat aantal terug naar 1200 en dit jaar, 2019, kwamen er 1012 eindklanten naar deze dag. PromZ Promotional Product Awards gekozen Elk jaar worden op de vakbeurs PromZ.live (die 7 en 8 mei jl plaatsvond in De Kromhouthal in Amsterdam) een aantal promotionele producten uitgeroepen tot de beste producten van dat jaar. De PromZ Promotional Product Awards worden elk jaar toegekend in een aantal categorieën door een vakjury en een publieksjury. De categorie duurzaam, dé trend van 2019, was dit jaar nieuw. De vakjury beoordeelt aan de hand van een aantal criteria, zoals toepassingsmoge- lijkheden en inzetbaarheid, vernieuwing, mogelijkheden voor bedrukking etc. De ingezonden producten waren van goede kwaliteit, maar het viel de jury (weer) op dat er nogal wat producten tussen zaten die niet vernieuwend of origineel waren, en dat in de beschrijving de reason why om de eindklant voor dit artikel enthousiast te krijgen nogal eens ontbrak. De categorieën zijn: duurzaam, kantoorartikelen, give away’s, sport/outdoor, huishoudelijke artikelen en overige artikelen. Duurzaam In de categorie Duurzaam bekroonde de vakjury de Seatowel (Gimmeconcepts). De Publieksjury gaf de prijs in de categorie Duurzaam aan het Rockbook (Paper on the rocks). Give Away’s In de categorie Give Away’s bekroonde de vakjury de Gezichtstickers (Gezichtstickers.nl). Airmate Mobile (Aboriginal Marketing) ontving namens de beursbezoekers de Publieksprijs in de categorie Give-away’s. Kantoorartikelen In de categorie Kantoorartikelen koos de vak- jury voor de Light Up Koffiebeker (11C Ideas). Correctbook (Correctbook.nl) kreeg (weer) de Publieksprijs in de categorie Kantoorartikelen. Sport/Outdoor In de categorie Sport/Outdoor ging de vak- jury voor de Pilloh (Zaakado), dat wel eens de zomerhit van 2019 kan worden. BE O bottle (Green Earth Products & BOVI salespromotion) kreeg de Publieksprijs in de categorie Sport/ Outdoor. Huishoudelijke Artikelen De Storagebagwas volgens de vakjury dewin- naar in de categorie Huishoudelijke Artikelen. De Storagebag is een product van Tsquare Brands en wordt geleverd door diverse dis- tributeurs. Grease Lighting (Rescued) sleepte in de categorie Huishoudelijke Artikelen de Publieksprijs in de wacht. Overige Artikelen In de categorie Overige Artikelen gaf de vakjury de award aan de Productenmet een Persoonlijk Verhaal (Creative Use of Technology). De Pilloh (ZaaKado) viel twee keer in de prijzen, want de Publieksprijs in de categorie Overige Artikelen was voor de Pilloh. Vakjury De vakjury bestond uit Birgit Laemers (BrandSense) Ed van Eunen (Van Eunen Marketing), Marco Stalenhoef (Webo Promotion), Sander Wagter (Amsterdam University of Applied Sciences), Meryem Lasance (Het Portaal Uitgevers) en Karin Schaper (PromZ).
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5