PromZ Vak 02-2019
z 2019 - nummer 2 - promzvak.nl 41 9 De Leveranciersdagen 2019 zetten in op The Promo Effect nis uitwisselen en, niet onbelangrijk, netwerken en socializen. Voor dat laatste kan men terecht op de borrels en de wining & dining: de feestelijke Night of the PromZ waar ook de vakprijzen, in de diverse categorieën, worden uitgereikt aan suppliers en distributeurs. Een vakjury kent punten toe, suppliers stemmen op distributeurs en vice versa en eindklanten kiezen hun favoriete online en/of full service distributeur. Kennis en ervaring delen De beurs is echt een vakevenement. Het draait niet alleen om de beursvloer, maar er worden ook vakinhoudelijke seminars georganiseerd: korte en krachtige sessies van maximaal een uur, voor kennisoverdracht en het delen van ervaring. Dat de vakbeurs inmiddels een instituut is, blijkt ook uit het feit dat deze twee dagen voor de standhouders reden is om productin- troducties en speciale sales- en marketingacties te lanceren. En De Leveranciersdagen zijn er niet alleen voor de directie en het senior management. Het netwerkevent voor de promotionele productenbranche is er voor iedereen uit de keten, dus ook voor de mensen in de binnendienst. De organisatie rekent op ruim 1100 bezoekers en rond de 150 standhouders, waarvan een groot aantal van buiten Nederland. John Swaab, directeur het Portaal: “Suppliers uit alle belang- rijke landen van Europa zijn vertegenwoordigd: naast Nederland, ook veel suppliers uit Duitsland, en uit Turkije, Polen, Tsjechië, Portugal, Spanje, Italië, Denemarken, België en Engeland.” Suppliers die PPP-lid zijn krijgen korting op de standprijzen en PPP-distributeurs hebben (tot een bepaald maximaal aantal medewerkers per bedrijf) gratis entree tot de vakbeurs. Zien en spreken “Het belang van nationale beurzen groeit,” zegt Swaab. “De grote internationale beurzen worden steeds kostbaarder om aan deel te nemen, en het wordt voor suppliers steeds lastiger om hun klanten te zien en te spreken. Op zo’n beurs heb je per expo- sant minder tijd voor je klanten. Op een nationale vakbeurs als De Leveranciersdagen speelt dat probleem eigenlijk niet: je weet hoeveel klanten je kunt verwachten en daar kun je je stand, standbemanning, producten en activiteiten gericht op In het bepalen van de onderscheiding voor de Leverancier van het Jaar 2019 (de award voor de beste full service distributeur) en Best Online Performance van 2019 (de award voor de beste online distributeur) krijgen ook eindklanten weer een belang- rijke rol. Net als voorgaande jaren kunnen zij online hun stem uitbrengen via een speciaal daarvoor door PromZ ingerichte votingsite. Op die site kunnen eindklanten een keuze maken uit de lijst met 15 door de vakjury genomineerde full service distributeurs en 10 online distributeurs. Eindklanten worden via diverse (social) media en andere kanalen opgeroepen om hun stem uit te brengen en zo mede de winnaars te bepalen. Suppliers kunnen op het overzicht van de genomineerde full ser- vice distributeurs en online distributeurs aangeven welke van de bedrijven zij in aanmerking vinden komen voor de vakprijzen. En omgekeerd wordt distributeurs zo ook gevraagd om hun keuze uit de door vakjury genomineerde suppliers te maken en een stem uit te brengen op hun favorieten. Tezamen bepalen zij zo welke suppliers (een generalist en een specialist) de vakprijzen van 2019 ontvangen. Meer info: www.deleveranciersdagen.nl laten aansluiten. Omgekeerd weet je als distributeur dat jouw accountmensen op de beurs staan en zij tijd hebben om met jou in gesprek te gaan, en dat er voldoende tijd en gelegenheid is om nieuwe partijen te leren kennen, niet alleen uit Nederland, maar ook uit andere Europese landen.” Thema Het thema van dit jaar is het Promo Effect: more value, more business, more products & clients, aldus Swaab. “Het is eigenlijk een vervolg op 2017, toen het thema The Only Way Is Up luidde, en ook op het thema van 2018 Choose to Grow. The Promo Effect is misschien meer een kreet voor de eindverbruiker, maar we hopen dat als de industrie het gaat gebruiken het vanzelf ‘doorsijpelt’ naar de eindklant.” Hij vervolgt: “Er zit wel een verband tussen het thema Wannahaves and Musthaves for Marketing dat we dit jaar gebruikten als ondertitel bij PromZ.live. Distributeurs, vooral die exposant waren op PromZ.live, kunnen die link leggen in de communicatie met hun – potentiële – klanten.”
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5