PromZ Vak 02-2019

z 2019 - nummer 2 - promzvak.nl 39 8 In 2012 organiseerden Het Portaal Uitgevers, ondersteund door brancheorganisatie PPP, voor de eerste keer De Leveranciersdagen in het nieuwe format, dat sindsdien nog steeds wordt gehanteerd. Dit vakevenement voor suppliers en distributeurs ‘only’ was vanaf het begin een succes. De basis is nog steeds ongewijzigd, en dat ligt mede ten grondslag aan het succes. De komende Leveranciersdagen vinden plaats op 4 & 5 september in Expo Houten, onder het motto The Promo Effect. V oorheen, en dat is al heel wat jaren terug, organi- seerde het PPP zelf zijn Leveranciersdag. Daarna nam Het Portaal de relaunch van die dag op zich. Het Portaal was verantwoordelijk voor het hele concept van de toen nieuwe opzet in Ede, en later Nijkerk. Toen Het Portaal ProPSI ging organiseren, kwam er een einde aan de samenwerking met het PPP wat betreft de beurs. Maar na drie jaar werd er een punt gezet achter ProPSI (een beurs die Het Portaal eerst in samenwerking met WA Media en later met de PSI in de RAI organiseerde), en nam Het Portaal Uitgevers het initiatief om voor de eerste editie van De Leveranciersdagen-nieuwe- stijl (in 2012) met het PPP de handen weer ineen te slaan. Hans Poulis, in die tijd PPP-voorzitter zei toen: “Met de nieuwe Leveranciersdagen willen we een professioneel en zo omvang- rijk mogelijk evenement gaan neerzetten. Immers, hoe meer standhouders en bezoekers en hoe groter het productaanbod, hoe interessanter de beurs is voor zowel suppliers als distri- buteurs.” TEKST: SABINE DOELMAN De Leveranciersdagen 2019 zetten in op The Promo Effect Hans Janssen, destijds directeur van Het Portaal Uitgevers: “De ervaringen met ProPSI hebben heel duidelijk gemaakt dat de promotionele productenbranche behoefte heeft aan een profes- sioneel ontmoetingsmoment, met name aan het begin van het derde kwartaal in het jaar. Met De Leveranciersdagen heeft het vak weer zo’n belangrijk face to face-moment. En het is eigenlijk niet meer dan logisch dat de brancheorganisatie en de uitgeverij van de vakbladen in de promotionele productenbranche samen- werken om zo’n vakevenement handen en voeten te geven.” Meetingpoint Een van de succesfactoren van De Leveranciersdagen (powered bij PPP en PromZ) is de timing: de aftrap van het laatste kwar- taal, het X-mas seizoen, dat voor suppliers en distributeurs zo’n belangrijke periode is. Een andere belangrijke succesfactor is dat de beurs hét meetingpoint is voor suppliers en distributeurs (eindklanten hebben geen toegang). Suppliers en distributeurs kunnen er (nieuwe) contacten leggen, elkaar informeren en ken-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5