PromZ Vak 02-2019
z 2019 - nummer 2 - promzvak.nl 29 8 De eind maart gehouden leveranciersdag van Compacon stond in het teken van ‘Ondernemen met elkaar’. Compacon vertelt zijn suppliers ieder jaar op de zogeheten leveranciersdag welke plannen er liggen om op die manier de samenwerking te intensiveren en elkaar te versterken. H et was de taak van Michiel Vonk van Compacon om de key-suppliers toe te spreken waar de inhoud van het programma gericht was op de kansen die onderne- men met elkaar brengt. Maar eerst kwam Ton Löbker, inmid- dels ceo van de Plato Group (waartoe Compacon, en ook IGO en Clipper behoren) even aan het woord. Hij lichtte toe dat Compacon zijn activiteiten inmiddels heeft uitgebreid naar een aantal Europese landen en een aantal nieuwe markten in ont- wikkeling heeft. Plato Group is met IGO al actief in 13 landen, en door de strategie dat IGO een breder assortiment producten naar de markt zal brengen geeft dit kansen voor de preferred suppliers van Compacon. “Speerpunten zijn een verdergaande internationalisering van de activiteiten, een sterke e-commerce propositie vanuit het merk TEKST: KARIN SCHAPER Ondernemen met elkaar IGO, uitbreiding van het assortiment met Europese suppliers en krachtige commerciële organisaties in de diverse markten om intensieve marktbewerking vanuit de merken Compacon en IGO te waarborgen. Dit biedt ook voor de preferred suppliers van Compacon grote kansen om activiteiten uit te breiden. Vooral omdat IGO en Compacon gezamenlijk een brede marktdekking realiseren, van e-commerce tot volledige ontzorging,” stelde hij. Customer case Nieuw dit jaar was een verdieping van een project waarbij een inkijk gegeven werd in de briefing, het project, de samen- werking en oplossing en het uiteindelijke resultaat. De case refereerde aan het dagthema ‘Ondernemen met elkaar’ en liet zien hoe samenwerking succes kan brengen. Zo kon goed
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5