PromZ Vak 02-2019
z 2019 - nummer 2 - promzvak.nl 25 8 Supremia (voorheen Gemaco) is na twee moeilijke jaren met de nieuwe aandeelhouder Saffelberg een nieuwe weg ingeslagen. De focus ligt volledig op de klant: de ambitie is to make brands real en de best tangible customer experience te bieden. Om de opti- male customer experience te bereiken zal Supremia verder investeren in Global Delivery, Digitalisatie en Data. K obe Verdonck, chairman van Supremia, licht toe dat de laatste jaren moeilijke jaren zijn geweest voor Gemaco. De veranderende markt, een nieuwe eigenaar zonder ervaring (Capiton was eigenaar van 2016 tot en met maart 2019) en tal van managementwissels hebben niet tot de gewenste groei geleid. De markt waar deze problemen het hardst tot uiting zijn gekomen is Nederland. Verschillende top- mensen in de organisatie, onder wie Oene Mees, Peter-Henk Heijstra en Valerie Herbert zijn verdwenen. Koen Heyvaert (ceo) gaat de organisatie over korte tijd verlaten. Eén identiteit Chairman Verdonck (die tijdelijk ook de functie van ceo vervult tot er een opvolger is aangesteld) zegt: “Het vertrek van Capiton en de terugkomst van voormalig eigenaar Saffelberg sinds april 2019 is een nieuwe start voor Supremia. Saffelberg ziet de ver- anderende marktomstandigheden in de branding industrie als een kans. Onze klanten willen overal dezelfde customer expe- TEKST: KARIN SCHAPER Nieuwe strategie, nieuw management voor Supremia rience en value creatie voor hun grootste asset, namelijk hun brand. Om dit te realiseren en duidelijk te kunnen communiceren was het dan ook zeer belangrijk om onze organisatie onmiddel- lijk over te laat gaan naar één identiteit binnen Supremia.” Wij-gevoel Onder de nieuwe naam Supremia is Gemaco verder gegaan. Supremia, een van de grote partijen in de promobusiness in Engeland, is door Gemaco overgenomen in 2018. Verdonck: “Als Gemaco werkten we in Europa wel onder zes merknamen. We wilden terug naar één brand. We kozen voor Supremia, dat de associatie oproept met ‘super’ en ‘premium’ en internationaal een goede naam is. We verwijzen nu overal met één naam, één logo en één go-to market naar alle diensten die we aanbieden. Voorheen waren er binnen de groep, die actief is in 14 landen, diverse disciplines actief, zoals onder meer Uni-T voor webdesign en e-commerce, Lab voor loyalty acties en Belgium’s Best. Eén naam, één identiteit is ook goed voor het ‘wij-gevoel’ van onze mensen.” Kobe Verdonck
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5