PromZ Vak 01-2019
z 2019 - nummer 1 - promzvak.nl 7 ‘Je moet niet alleen op ‘zenden’ staan. Luisteren naar je klanten is ‘key’ voor suppliers. Als je de klant echt goed verstaat, krijg je de input die nodig is om goed te kunnen inspelen op de behoefte van de klant.’ (Stef van der Velde, Giving Europe, pag. 34) ‘Als de focus ligt op prijs speel je juist partijen als Alibaba in de kaart. Je moet eindklanten ook uitleggen wat er fout kan gaan als ze in China gaan inkopen, op het gebied van kwaliteit en compliance.’ (Simone Keijzers, Listawood, pag. 22) ‘PROMOTIONELE ARTIKELEN HEBBEN MEER EFFECT ALS ZE NA DE KOOP WORDEN GEGEVEN, OM KLANTEN TE BINDEN. KLANTEN MET PROMOTIONELE ARTIKELEN WILLEN WERVEN IS EIGENLIJK NIET MEER VAN DEZE TIJD. IN DE TOEKOMST, DIE EIGENLIJK NU AL BEGONNEN IS, KOMT HET AAN OP KLANTENBINDING.’ (Cor Molenaar, marketingprofessor, pag. 10) ‘Coolblue is een ‘feestje’ voor de consument. En ze hebben het niet over prijs, en eigenlijk ook niet over producten. Het is een platform waar de consument zijn weg vindt. Ze doen het echt anders en zijn mede daardoor zo succesvol. Ik denk dat we met z’n allen nog wat van Coolblue kunnen leren.’ (Ton Löbker, Plato Group, pag. 44 ) ‘Een ontvanger zit niet te wachten op niet-functionele strooigoederen. Die hecht meer waarde aan gift-items die ook echt gebruikt kunnen worden. Ook dat is sustainable. Liever twee keer per jaar een functionele gift dan vier keer per jaar strooigoederen voor de helft van het budget.’ (Albert van der Veen, Xindao, pag. 19) ‘Het is niet zo dat de markt voor clips krimpt. De wereld digitaliseert natuurlijk, maar dat wat er aan het papier wordt toe vertrouwd, wordt steeds belangrijker.’ (Robin Vogel, Buttonboss Group, pag. 14) WIE ZEGT WAT IN DIT NUMMER?
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5