PromZ Vak 01-2019

66 no t e z PF Concept en SPS verder als één merk PF Concept en SPS gaan verder als één operatie onder de merknaam PF Concept UK Ltd. Beide bedrijven combineren hun product portfolio’s en presenteren deze als één collectie aan hun klanten. De activiteiten gaan alle plaatsvinden vanuit Blackpool. Pieter Boonekamp (PF Concept) stelt dat de Britse markt van groot belang is voor PF Concept. “We groeien en zien meer groei in de toekomst in het Verenigd Koninkrijk. Daarom is het logisch dat we onze teams combineren.” Het plan is om met 30.000 vierkante meter productiefa- ciliteiten te gaan uitbreiden, naast de huidige productiefaciliteit in Blackpool. De uitbreiding wordt een ‘dedicated print unit’. Haptica live ’19: 20 maart De komende editie van de beurs Haptica live ‘19 vindt plaats op 20 maart in het World Conference Center in Bonn. Deze eendaagse beurs voor de promotionele producten en relatiegeschenken wordt georganiseerd door uitgeverij WA Media. De bezoekers (in 2018 trok Haptica 1946 bezoekers), zowel vanuit de promotionele productensector als vanuit opdrachtge- verszijde, kunnen tijdens het eendaagse evenement nieuwe producten en trends zien en zich laten inspireren door het bij- wonen van seminars en cases. Er is een Green Guide over duurzame leveranciers en producten. Ook is er veel aandacht voor de Promotional Gifts Award 2019. Meer informatie en aanmelden op www.haptica-live.de/anmeldung. Gerecycled en loodvrij De Zwitserse fabrikant Prodir heeft DS Regeneration (DS3, DS5 en DS8) pennen op de markt gebracht, een zeer duur- zame serie die is gemaakt van 100% gerecycled plastic en voorzien van een unieke vulling, die bewezen beter is voor het milieu. Het gerecyclede materiaal is lokaal geproduceerd en niet geïmpor- teerd uit Azië. De pennen zijn in een aantal kleuren verkrijgbaar en subtiel voorzien van het internationale recycling symbool. Eric Baas weg bij BQS Eric Baas, voorheen werkzaam bij BQS Textiles, is gestart als zelfstandig agent voor promotionele producten onder de naam Boxxla International. Hij werkt samen met Europese leveranciers van hoogwaardige artikelen om deze te leveren aan distributeurs in Nederland. Tot nu toe heeft dit geresulteerd in het agent- schap voor Nederland van FARE umbrella’s (Germany) en Pulltex winetools (Spain). Boxxla is gevestigd in Spijkenisse. Meer info www.boxxla.nl Gezin in de VS heeft 30 promotionele producten in huis Uit een onlangs gehouden studie van het Amerikaanse Advertising Specialty Institute ASI blijkt dat het gemiddelde Amerikaanse gezin 30 promotionele pro- ducten in en om huis heeft. Negen op de tien consumenten zeggen promotionele pennen of drinkgerei te bezitten. Promotionele producten hebben ook een hoge herinneringswaarde. Consumenten geven aan een promotioneel product gemiddeld een jaar lang in bezit te houden, paraplu’s en t-shirts nog langer dan een jaar. Zet 4 & 5 september vast in uw agenda. Dan vindenweer De Leveranciersdagen, hét ontmoetingspunt voor suppliers en distributeurs, plaats in Expo Houten. Meer info: Het Portaal Uitgevers, tel. 075-6475747

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5