PromZ Vak 01-2019
z 2019 - nummer 1 - promzvak.nl 51 Het wow-effect van PromZ.live 9 Hoe combineert dit alles met PromZ.live? “We zitten midden in het marketingbolwerk en bieden de bezoekers een sfeer en omgeving die hen aanspreekt. Dat is dus een prima podium voor onze exposanten om in contact te komen met hun klanten en prospects. Door de compactheid van de locatie en de nieuwe indeling ben je ook meteen van het probleem van rustige beursgedeeltes af. Bij de beursach- tige events die ik er bezocht heb, merk je dat het van voor tot achter sfeervol is.” Wat verwacht je van de standhouders? “Ik hoop dat standhouders ook creatief aan de gang gaan met hun beurspresentatie, zowel voor, tijdens als na de beurs. Dit is de gelegenheid om de eindklant enthousiast te krijgen over de mogelijkheden van promotionele producten. Op die manier maken we ze meer top of mind bij marketeers, waardoor je als distributeur hopelijk ook meer wegblijft van prijsdiscussies.” “We hebben bewust het meubilair uit het standaardpakket gehaald, zodat de deelnemers dat zelf moeten meenemen. Deze hal leent zich niet voor te veel standaardisatie. Op deze manier krijg je al veel meer variatie op de beursvloer qua inrich- ting en iedere distributeur moet weer eens goed nadenken over wat hij wil uitstralen en hoe hij in contact wil komen met de bezoekers.” “We hebben het de afgelopen jaren misschien wel te makkelijk gemaakt, met ons all-in concept. Dat was natuurlijk heel mak- kelijk voor een standhouder, maar sommigen kwamen op het laatste moment binnen met een roll-up banner, legden wat spulletjes op tafel en gingen dan zitten afwachten. Ik chargeer het uiteraard, maar het kwam wel degelijk voor. En dat zijn ook de standhouders die na de beurs het meest ontevreden zijn.” Voor wie is PromZ.live interessant om aan deel te nemen? En wie zijn de bezoekers? “Uiteraard de full service en online distributeurs, de productspe- cialisten, loyalty-experts, de suppliers met hun merken (voor hen hebben we speciaal het BrandZ Pavilion) en ik hoop toch ook dat er een tiental bedrijven zullen staan die gespecialiseerd zijn in het eindejaarsgeschenk.” “Wat betreft bezoekers moet je denken aan inkopers, marketeers, HR-managers, secretaresses van grote enmiddelgrote ondernemin- gen en de creatieven van de reclame- en actiemarketingbureaus.” Je verwacht door de locatie Amsterdam en met name De Kromhouthal meer aandacht en bezoek van de creatieve bureaus en mensen met dito beroepen? “Jazeker, uiteindelijk is het toch zo dat creatief Nederland, en ook de multinationals, grote financiële instellingen, advocaten- en accountantskantoren etcetera voor 80 procent gevestigd zijn in en om Amsterdam. We maken het die specifieke doelgroep nu gewoon makkelijker om naar de beurs te komen.” Hoeveel standhouders en bezoekers verwacht je? “We verwachten zo’n 140 standhouders, en we gaan uit van mini- maal 2000 bezoekers, maar ik denk eigenlijk wel dat we dat in Amsterdam ruimschoots kunnen gaan overtreffen.” Kun je iets meer vertellen over de faciliteiten voor standhouders? “Tijdens de beursdagen is de catering voor standhouders inclu- sief. Wat betreft standbouw kun je kiezen voor eigen standbouw, standaard standbouw, we hebben ook het BrandZ Pavilion en het Specialistenplein.” Denk je dat de beurs nu voor de komende jaren zijn vaste stek heeft gevonden in De Kromhouthal? “Ik ga er van uit dat we hier minimaal drie jaar zullen blijven. Ik denk dat de locatie ons allemaal als ‘vanzelf’ vasthoudt. Ik reken op een bruisende beurs die onderstreept dat we in een leuk vak zitten en dat eindklanten dat gevoel meekrijgen. Het vak is immers meer dan men ziet op het internet.” De scheepswerf ’t Kromhout van de familie Goedkoop begon in de 18e eeuw in Amsterdam Oost met het vervaardigen van houten zeilschepen van dit kromhout. Dankzij de toenemende vraag naar de schepen en motoren van Kromhout was er behoefte aan meer ruimte en week de motorendivisie in 1908 uit naar het gebied aan het IJ wat nu de Overkant heet. Sinds 2009, toen Woningstichting Eigen Haard het terrein kocht met de intentie het hele gebied een impuls te geven, is het karakter van het gebied rond De Kromhouthal veranderd. Het terrein is de Overkant gedoopt om de nieuwe creatieve hotspot van Amsterdam te worden. Sindsdien heeft ook Amsterdam Noord zich sterk ontwikkeld als bruisend creatief en cultureel centrum van Amsterdam. De Kromhouthal heeft hierin een rol gespeeld, want dankzij vele investeringen is De Kromhouthal langzaammaar zeker uitgegroeid tot een begrip in Amsterdam. (bron: website Kromhouthal) De buitenzijde van De Kromhouthal. De beursvloer.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5