PromZ Vak 01-2019

2019 - nummer 1 - promzvak.nl 5 I N H O U D 49 44 22 19 14 Wie Zegt Wat in dit nummer? <7> Je gelukkig voelen leidt tot binding. Marketingprofessor Cor Molenaar vindt dat promotionele artikelen meer effect hebben als ze na de koop worden gegeven, om klanten te binden. Klanten met promotionele artikelen willen werven is eigenlijk niet meer van deze tijd. <10> ‘We zien echt kansen voor de clips.’ Robin Vogel (Buttonboss Group) aan het woord over zijn acquisities van Markclip en Promoclip, die nu verder gaan vanuit de entiteit Clipfactory. <14> Xindao presenteerde zo’n vijf jaar geleden Vision 2020, een ambitieuze strategie gericht op duurzaamheid. Ceo Albert van der Veen van Xindao erkent dat de weg naar sustainability lastiger is dan gedacht. <19> Supplier versus distributeur. Vijf dezelfde vragen aan een distributeur en een supplier. In deze aflevering Daniëlle Kaspers (Robitex) en Simone Keijzers (Listawood). <22> Korte terugblik op ‘Düsseldorf’ 2019. <29> Luisteren naar je klanten is key, vindt Stef van der Velde, die sinds januari weer bij Giving Europe aan het roer staat tot er een nieuwe fulltime ceo kan worden benoemd. ‘De klant echt verstaan, dat is van levensbelang voor suppliers.’ <34> Ed van Eunen (Van Eunen Marketing): 'Wie in een business zit waar creati- viteit zo’n belangrijke rol speelt als in de promotionele productenbranche moet zijn eigen marketingactiviteiten ook zo origineel mogelijk laten zijn.’ <38> ‘Internationalisering, en vooral consolidatie zijn de key words in de ont- wikkeling van deze industrie. We moeten meer in samenwerkingen denken,’ vindt Ton Löbker (Plato Group). <44> Het wow-effect van PromZ.live. Organisator John Swaab over de beurs PromZ. live die plaatsvindt op 7 en 8 mei aanstaande in hotspot De Kromhouthal in het marketing- bolwerk Amsterdam. <49> PPP-pagina, geschreven onder verantwoording van het PPP. <53> New ProductZ <55> NoteZ <65>

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5