PromZ Vak 01-2019
z 2019 - nummer 1 - promzvak.nl 49 8 Eigentijdser. Creatiever. Uitdagender. Enkele steekwoorden voor de beurs PromZ.live die plaatsvindt op 7 en 8 mei aanstaande in hotspot De Kromhouthal in het marketingbolwerk Amsterdam. Organisator John Swaab (Het Portaal Uitgevers) licht toe. Het wow-effect van PromZ.live Wat voor beurs wordt PromZ.live? “We willen het promotionele product neerzetten als een modern marketing- en communicatiemedium. Vandaar ook de meer uitdagende subtitel: musthaves and wannahaves voor marke- ting. We willen het imago van onze sector in de ogen van de eindklant oppoetsen en overbrengen dat het niet om ‘pennetjes en gummetjes’ gaat. Wij willen de marketeer laten zien hoe effectief en uitdagend de inzet van promotionele producten en loyaltyprogramma’s kunnen zijn, wat de kans vergroot dat de marketeer deze vaker inzet in een campagne.” Waarom heb je gekozen voor De Kromhouthal als beurslocatie? “Als we ons imago willen activeren, dan vinden we ook dat we met PromZ.live in een andere omgeving moeten zitten dan in een ‘normale’ beurshal als bijvoorbeeld de RAI of de Jaarbeurs. Als we willen dat premiums en give away’s door de nieuwe generatie marketeers worden omarmd, dan moeten we in een uitdagende locatie zitten die gevestigd is in een hot- spot. Amsterdam-Noord is helemaal hip and happening en De Kromhouthal is een industriële locatie waar al veel marketing gerelateerde events plaatsvinden. Als je binnenkomt krijg je meteen het wow-effect.” TEKST: SABINE DOELMAN De locatie is dus geschikt om een eigentijdse beurs neer te zetten? “Een locatie als deze is voor ons als organisator een stuk onhandi- ger qua indeling, standbouw, stroomvoorziening, op- en afbouw, enzovoorts. Maar dat hebben we er voor over, want we denken dat eindklanten niet meer zo snel warm lopen voor een standaard beursgebouw met dito beleving. De Kromhouthal geeft ons ook inspiratie, want uit de uitdaging komen ook weer nieuwe ideeën voort en kunnen we exposanten, die zich op een andere manier willen presenteren, meer van dienst zijn. De Kromhouthal is tot een eventlocatie omgeturnd. Daardoor zijn er voldoende aanpas- singen gedaan om er een multifunctioneel gebouw van te maken.” “En qua bereikbaarheid zit het goed. Via het pontje vanaf het Centraal Station of met de nieuwe Noord-Zuid-lijn ben je er zo met het openbaar vervoer. Voor wie met de auto komt hebben we een ruime parkeerplaats op drie minuten lopen van de entree.” “De hal is ooit neergezet voor de productie van scheepsmotoren. Dat ruwe, industriële vind je nog helemaal terug in het interieur. Persoonlijk vind ik dit soort gebouwen een feest. Als je binnen- loopt voel je je meteen onderdeel van de community die PromZ. live neerzet. Dat gevoel wakkeren we aan door de indeling van de stands, de seminars op de bovengalerij en enkele netwerkbij- eenkomsten, zoals een marketingborrel.”
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5