PromZ Vak 04-2018
2018 - nummer 4 - promzvak.nl 7 I N H O U D 51 40 36 31 22 Wie Zei Wat in 2018? <12> De belangrijkste uitkomsten uit het PromZ Distributeursonderzoek 2018 (en het PromZ Opdrachtgeversonderzoek 2018). Groeiende onrust door de Alibaba’s van deze wereld. In 2018 was er gemiddeld 10,6% omzetgroei voor distributeurs. Voor 2019 verwach- ten ze een omzetplus van 11,8%. Voor 2019 verwachten de opdrachtgevers een budgetgroei van 7,3%. <14> Supplier versus Distributeur . 5 vragen. Aan Arthur Strijbos (PSL Europe) en Stephan van Caulil (Benito). <22> Supplier of the Year 2018 (generalist). Serge Mertens (PF Concept): ‘Het is nu bijna onmogelijk om de enorme hoeveelheid kapitaal, die nodig is om in deze branche te starten als supplier, bij elkaar te krijgen.’ <26> Column. Wim van der Mark (Dialoogtrainers.nl): 7 eenvoudige ideeën voor je verkoopplan voor 2019. <31> Supplier of the Year 2018 (specialist) . Remie van der Kuip (Intraco): ‘We zijn een beetje ingetogen.’ <36> PromZ gestart met Made in Europe platform in Azië (Hong Kong). <39> Wolf Creemers (Giving Europe): ‘CSR is een keiharde license to operate.’ <40> Managing director Michael Freter over de PSI 2019. <45> mr Alexander Singewald over de gevolgen van namaak in de promotionele productensector. <49> Tips voor meer profijt van deelname aan PromZ.live. <51> New ProductZ <54> PPP-pagina, geschreven onder verantwoording van het PPP. <65> NoteZ <69> Special PSI 2019 <73>
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5