PromZ Vak 04-2018
2018 - nummer 4 - promzvak.nl 69 no t e z z TTS verhuisd naar energieneutraal pand TTS (Texo Trade Services), specialist in transfer printmedia en groot formaat bedruk- baar textiel, is verhuisd naar een nieuw bedrijfspand. Dit nieuwgebouwde pand bevindt zich op bedrijventerrein Gouwe Park in Moordrecht en is niet alleen veel groter dan de vorige huisvesting, maar ook nog eens volledig energieneutraal. In totaal heeft het nieuwe pand een opper- vlakte van 6.000 m2: daarvan bestaat 5.000 m2 uit magazijn-/bedrijfsruimte van twaalf meter hoog en 1.000 m2 uit kantoor- en demoruimte. Floris Jan van den Heuvel, directeur van TTS: “Wij verwachten dat de markt voor digitaal textiel printen wereldwijd blijft groeien. Ook de toepassingen voor digitaal sublimatiedruk groeien in de markt van promotionele items. Denk aan mokken, handdoeken, key-cords en vloermatten.” Cardistry is een samenvoeging van ‘kaart’ en ‘artistiek’, een indrukwek- kend visueel schouwspel dat je als jongleren met kaarten zou kunnen omschrijven. Cartamundi is leveran- cier van de speciaal voor de markt van Cardistry en Magie ontwikkelde Copag 310-kaarten. Een zeer geschikt promo- tieartikel voor een jeugdige doelgroep. Ton Löbker nieuwe CEO Plato Group Ton Löbker is Frans-jozef Maas per 1-12-2018 opgevolgd als CEO van Plato Group. Plato Group is met de merken IGO, Clipper, Compacon, Heroes of Print en Brabantia een toonaangevende Europese leverancier van promotionele producten. Löbker is oprichter van Compacon, dat sinds 2017 onderdeel is van de Plato Group. Frans- jozef Maas stopt na ruim 30 jaar bij Plato Group, waarvan bijna 12 jaar als CEO. Löbker: “Met vertrouwen en vooral met veel plezier ga ik de uitdaging aan om alle merken van Plato Group verder uit te bouwen.” Maas: “Ik draag mijn verant- woordelijkheden vol vertrouwen over aan Ton Löbker. Hij kan met zijn jarenlange ervaring, kennis van de branche en onder- nemersgeest deze organisatie verder laten groeien.” Aansturing Compacon De nieuwe rol van Löbker (die hier- voor directeur van Compacon was) heeft gevolgen voor de aansturing bin- nen Compacon. Deze is opgepakt door het driemanschap dat al lange tijd bij Compacon betrokken is: Michiel Vonk (verantwoordelijk voor commercie, marktbewerking, sales, communicatie), Robert Jan Verboom (verantwoordelijk voor operations, binnendienst, traf- fic en office management) en Paul van Boodegom (verantwoordelijk voor finance, supplier management, inkoop en HR). Zij zullen vanuit hun rol de diverse disciplines coördineren en men- sen aansturen. Löbker blijft als CEO van Plato betrokken bij Compacon, maar de dagelijkse leiding is in handen van Vonk, Verboom en Van Boodegom. Löbker: “Vanuit mijn rol en verantwoordelijkheden binnen Plato blijf ik, zij het indirect en op afstand, betrok- ken bij Compacon.” Senz weer naar Easy Orange Na zijn doorstart heeft het Nederlandse paraplumerk Senz onlangs laten weten weer te kiezen voor het Nederlandse Easy Orange als zijn leverancier van distributeurs in de promotionele productenbranche in de Benelux, Duitsland, Finland, Denemarken, Noorwegen en Zweden. Uitbreiding PDA Group Per 1 januari 2019 draagt sieraden- groothandel G. van Leeuwen zijn activiteiten aan de PDA Group over. Peter van Leeuwen blijft als adviseur aan het nieuwe Van Leeuwen onder de PDA Group verbonden. De PDA Group kan zijn activiteiten in de juweliersbranche op deze manier uit- breiden, en ziet ook een kans in deze in de markt van promotionele producten. Kijken en kopen E-commerce mag dan wel aan popu- lariteit winnen, dat betekent nog niet dat de ‘in-store experience’ minder belangrijk wordt. Opvallend is wel dat millennials, zeker in de afgelopen eindejaarsperiode, kijken in de winkel maar kopen op het net. Uit een studie van Euclid bleek dat 48% van de millennials minstens één keer per week naar een winkel gaat. Van de Generatie X doet 41% dat en van de baby boomers 43%. Maar winkelbe- zoekers zijn geen kopers: 56% van de millennials koopt na een winkelbezoek een item online tegen 45% van de Gen X en de babyboomers. 21% van de mil- lennials zegt bijna altijd een item dat ze in de winkel gezien hebben, online te kopen. Bron: promz.be Ton Löbker Frans-jozef Maas
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5