PromZ Vak 04-2018

z 2018 - nummer 4 - promzvak.nl 39 9 P romZ Asia telt een team van vijf mensen, onder lei- ding van Jeffrey Go. Hij heeft al ruim twintig jaar erva- ring in de promotionele productensector aldaar. Het team helpt distributeurs en eindklanten uit Azië om hun weg te vinden in het aanbod van business gifts en promotionele pro- ducten die geproduceerd worden in Europa. PromZ Asia zal voor een aantal Europese merken het verkoopkantoor zijn in de regio. Voor klanten die op zoek zijn naar andere in Europa geproduceerde producten en merken verzorgt het kantoor de sourcing, inkoop en handling. Tevens komt er een online ProductZfinder waar inkopers kunnen zoeken naar ‘Made in Europe’ zakelijke geschenken. Met dit collectieve platform wil PromZ Asia Europese merken en de Aziatische distributeurs of eindklanten helpen om elkaar te vinden. Europese producten populair Directeur John Swaab: “Er komt in China meer vraag naar in Europa geproduceerde merkproducten, zeker ook in de Chinese promo- tionele productenbranche neemt de belangstelling toe. Europese producten – kijk alleen maar naar de in China zo succesvolle retail- of automerken als Porsche en Mercedes- staan er vaak synoniem voor kwaliteit en design, dus ik denk dat er absoluut een markt voor Europese promotionele producten is. Het is niet voor alle bedrijven weggelegd om zelfstandig op de Chinese markt te opereren. Met dit platform, dat een betrouwbare partner is die beschikt over kennis van de Europese markt, de Chinese cultuur kent en de taal spreekt, willen we de Europese merken en de Aziatische distributeurs of eindklanten helpen om elkaar te vinden. Bedrijven die al zelf actief zijn in het Verre Oosten kunnen ons platform gebruiken als extra verkoopkanaal.” PromZ Asia Ltd in Hong Kong is een nieuwe activiteit van PromZ (Het Portaal Uitgevers) die een collectief platform biedt waar distributeurs (en eindklanten) uit Azië terecht kun- nen voor in Europa geproduceerde business gifts en promotionele producten. Tevens helpt PromZ Asia Europese fabrikanten hun promotionele producten op de Aziatische markt te brengen. PromZ gestart met Made in Europe platform in Azië TEKST: SABINE DOELMAN “Uiteraard zijn er al fabrikanten uit Europa actief in de regio, maar het Verre Oosten is voor een veel grotere groep Europese pro- ducenten een interessante groeimarkt,” vervolgt Swaab. Voor Europese aanbieders die aan de Aziatische markt willen leve- ren, voorkomt PromZ Asia de nodige opstartkosten, regelt het papierwerk, zoals vergunningen, en legt tevens de contacten met interessante opdrachtgevers. “Grote partijen hebben al aan- gegeven interesse te hebben om te participeren in PromZ Asia. Exclusiviteit gaan we vooralsnog niet bieden, maar het heeft niet zoveel zin om veel merken en producten in dezelfde prijsrange te gaan voeren. We willen een breed en zo gevarieerd mogelijk scala bieden.” PromZ Asia begeleidt ook de marketing van de ‘Made in Europe’- producten en relatiegeschenken van de aangesloten partners. De eerste activiteit is deelname met een collectieve stand op de Hong Kong Gifts & Premium Fair, die plaatsvindt van 27 tot en met 30 april 2019 in het Hong Kong Convention and Exhibition Centre. Op deze vakbeurs voor promotionele producten komen zo’n 4.700 standhouders en 65.000 vakbezoekers (met name distributeurs en de grotere opdrachtgevers) bij elkaar. Voor 3390 euro krijgt iedere participant een eigen deel in het Made in Europe-paviljoen, ondersteund door drie medewerkers van PromZ Asia. Daarnaast komt er een website waar de participanten zich kunnen voor- stellen en hun producten kunnen laten zien, er verschijnt een magazine-achtige brochure om de deelnemende bedrijven te promoten en PromZ Asia zal deelnemen aan diverse lokale beur- zen om de participanten en hun merken te promoten. Tevens verwacht Swaab publiciteit vanuit de organisatie van de HK Gift and Premium Fair. (Zie ook www.promzasia.com.hk) a s i a

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5