PromZ Vak 04-2018

36 D it was de eerste keer dat Intraco de award ontving en ze zijn er helemaal mee vereerd, laat Remie van der Kuip (Intraco) weten. Hij zegt ook dat ze verrast waren. Intraco, dat ruim 20 jaar bestaat, is immers een zeer specialistische supplier van beperkte omvang. Het bedrijf bedient – in de Benelux – zo’n 120 distributeurs. Voordeel van een klein klantenbestand is dat je je klanten bijna persoon- lijk kunt servicen, vindt Van der Kuip. “We willen best meer klanten, maar onze strategie is wel dat we al onze klanten vol de aandacht willen geven en echt willen begeleiden, en dat kunnen we goed invullen met het beperkte aantal klanten dat we nu hebben. We zitten ook in het hogere prijssegment, dus we zijn een supplier voor de relatief kleine groep distributeurs die klanten hebben die onze producten willen inzetten en het prijskaartje, dat er aanhangt, geen bezwaar vinden. Intraco is gewoon niet de supplier om ‘even’ een paar duizend roze Intraco won afgelopen najaar tijdens De Leveranciersdagen 2018 de award van Supplier of the Year in de categorie specialisten. ‘Een bedrijf dat zich steeds meer concentreert op zijn core business, en ook niet bang is nieuwe initiatieven te nemen, iets wat nodig is om een bedrijf en een branche alert te houden en verder te brengen. De branche moet de creativi- teit van Intraco koesteren,’ vond de jury. TEKST: KARIN SCHAPER ‘We zijn een beetje ingetogen’ Remie van der Kuip (Intraco): powerbanks met een logootje erop te bestellen. Wij grave- ren het logo uit, of het wordt gelaserd, desgewenst komt er led-verlichting bij. Wij zijn bezig met kwaliteit, uitstraling en design, dat is geen kwestie van vandaag bestellen en met een paar dagen in huis hebben.” Zichtbaarder worden Dat Intraco is uitgeroepen tot Specialist van het Jaar is een mooi vertrekpunt om zichtbaarder te worden in de markt, vindt Van der Kuip. Daar ontbreekt het de supplier een beetje aan. Intraco is een beetje ingetogen, aldus Van der Kuip. Volgend jaar weer inzetten op – in ieder geval - een nominatie voor de vakprijs is een streven om het bedrijf meer te laten zien, evenals een goede performance neerzetten op de komende PSI, en later in het jaar op De Leveranciersdagen, vertelt hij. “We willen het vak laten zien dat we een leuk bedrijf zijn waar het leuk is om klant te zijn.” foto: Luzan Veenendaal Winnaar Supplier of the Year 2018 categorie Specialist

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5