PromZ Vak 04-2018

z 2018 - nummer 4 - promzvak.nl 31 8 1 Zorg dat je in beeld blijft bij je klant, ook digitaal. Dat kan op drie manieren: a. Door je website optimaal vindbaar te houden op alle produc- ten die je verkoopt en daarbij horende zoektermen. b. Door veel en opvallende updates voor je social media volgers te plaatsen. Jullie hebben een beeldend vak, dus social media updates vallen goed op. c. Door iedereen met wie je contact hebt in je e-mail database te krijgen, volgens de regels van de privacy wetgeving. Maak het aantrekkelijk om je aan te melden voor je nieuwsbrief. 2 Geef je beste klanten echte persoonlijke aandacht in plaats van geautomatiseerde verjaardagskaarten. Het is enorm teleurstellend als je denkt dat een leverancier je goed kent, terwijl het tegendeel blijkt. De leverancier waar je Blijf in beeld van je klanten. Je bent in no time vergeten. Gezien worden is één van de oudste marketingregels. Maar zichtbaar zijn is nu veel moeilijker dan vroeger. We krijgen nu veel meer communicatieprikkels. Er is nu dus veel meer concurrentie om de aandacht van je klant. 7 eenvoudige ideeën voor je verkoopplan voor 2019 TEKST: WIM VAN DER MARK al heel vaak iets gekocht hebt, heeft werkelijk geen enkel idee wie je bent en vraagt wel twee keer hoe je bedrijfsnaam gespeld wordt. Herkenbaar? Bij mij wel en daarom is het ook zo leuk om geholpen te worden door bedrijven die dat wel gewoon goed doen. Wat gebeurt er bij jullie als er een vaste klant belt? Wordt die herkend door degene die de telefoon opneemt? En helpt één persoon de klant vervolgens ook van A tot Z? 3 Wees zelf het meest creatieve promotionele voorbeeld. Bedrijven die deelnemen aan een beurs, een opening moeten organiseren, of een nieuw product gaan lanceren zijn vooral op zoek naar ideeën om dit te ondersteunen. Ik zoek ideeën bij- voorbeeld op de website van mijn leverancier van promotionele producten. Op de homepage zie ik direct een serie ideeën voor van alles

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5