PromZ Vak 04-2018

12 ‘Wij zeggen dat het steeds lastiger wordt om vanuit één model iedere klant te bedienen. Daar zijn we op door gaan werken en hebben we klantsegmenten gedefinieerd, niet op omvang maar op behoeften.’ (Ron Boer, Plato Group, PV 1) ‘We weten van alles een beetje. Dat is niet hetzelfde als van iets heel veel. Zolang het om promotioneel textiel gaat, kunnen we ons prima redden, ook dankzij de deskundige hulp van suppliers en bewerkers.’ (Jos Schröer, Team Jos!, PV 3) ‘Je zou het misschien niet zeggen, maar business-to- businessklanten zijn vaak nog wel emotioneler dan jij en ik als consument.’ (Yvette van Aarle, Better Marketing, PV 3) ‘Suppliers blijven hangen in de bekende productgroepen. Ik denk dat niemand zit te wachten op weer een nieuwe speaker, pen of waterfles.’ (Stephan van Caulil, Benito, PV 4) ‘Tenders zijn vaak rigide en spelen zich af op afstand. Wij hebben daarom al vaker tegen organisaties gezegd: hou intake-gesprekken met potentiële leveranciers.’ (Ton Löbker, Compacon, PV 1) ‘Je ziet ook dat de grote generalisten eigenlijk niet meer elkaars concurrenten zijn, maar dat de concurrentie van de grote specialisten komt.’ (Stephen Gibson, midocean, PV 2) ‘Als je als distributeur geen aandacht voor je eindklant hebt, dan kunnen de eindklanten als alternatief net zo goed voor webshops kiezen.’ (Rob van Berkom, Deonet, PV 2) WIE ZEI WAT IN 2018? ‘IK DENK NIET DAT HET EEN GOED IDEE IS OM AZIATISCHE ONDERNEMINGEN OP DE PSI TE PRESENTEREN. ZE PASSEN NIET IN DE VALUE CHAIN, DE EUROPESE SUPPLIERS HEBBEN DAAR EEN UITGESPROKEN MENING OVER.’ (Michael Freter, PSI/Reed Expo, PV 4)

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5