PROMZ VAK 04-2025

note 72 PROMIDATA EN PROMZ SLAAN HANDEN INEEN VOOR STERKER WORKWEAR-PLATFORM Promidata en PromZ Product Première kondigen een nieuwe samenwerking aan die het werk- en bedrijfskledingsegment binnen de promotionele branche naar een hoger niveau moet tillen. De samenwerking bouwt voort op een belangrijke stap die Promidata in 2024 zette: de overname van TexoData BV, destijds hét online platform voor workwear en corporate wear. Daarmee breidde Promidata haar dienstenportfolio uit naar deze groeimarkt en nam het klantenbestand en de softwareoplossingen van TexoData over. Volgens Promidata-directeur Roy Kemmerling was die overname een logische vervolgstap: “We willen dealers en suppliers binnen de workwearbranche in de Benelux en het DACH-gebied dichter bij elkaar brengen en samen commercieel succes realiseren.” Nieuwe fase: professionalisering en zichtbaarheid Met de samenwerking tussen Promidata en PromZ krijgt het platform een volgende impuls. Het gezamenlijke doel is om het werk- en bedrijfskledingsegment meer zichtbaarheid en professionalisering te geven. De database wordt verder uitgebreid en moet uitgroeien tot hét centrale kennis- en inspiratiepunt voor de branche. PromZ als redactioneel platform Ook de redactionele kant speelt een grote rol. PromZ wil hét toonaangevende platform worden voor professionals in workwear en corporate wear in de Benelux. Op de website en in de vakbladen komt er volop ruimte voor nieuws, zoals: • persberichten • bedrijfsovernames • nieuwe productlijnen • personeelswisselingen • onderzoeksresultaten Daarnaast is het de ambitie om PromZ Product Première te ontwikkelen tot hét jaarlijkse vakevenement voor de workwear- en corporatewear-industrie in de Benelux. De eerste spin-off van de samenwerking is dat bezoekers van PromZ Product Première de komende editie een jaar lang exclusieve toegang krijgen tot een sourcing platform op het gebied van workwear en corporate wear. 2025 VAKBEURS FOODSPECIALITEITEN: INSPIRATIE VOOR DE FEESTDAGEN Deze week vond de jaarlijkse editie van de Vakbeurs Foodspecialiteiten plaats in Expo Houten. Het leek mij een mooi moment om deze beurs voor het eerst te bezoeken, en het viel meteen op hoe groot en gevarieerd het aanbod was. Met ruim 275 stands vol ambachtelijke kazen, luxe vleeswaren, romige chocolade, bijzondere dranken en creatieve kerstpakketten is het een plek waar je in één overzicht ziet wat er op dit moment in de branche speelt. Verrassende producten en nieuwe concepten Naast de bekende klassiekers waren er ook verrassende nieuwe producten te ontdekken. Zo waren er gemberdrankjes die zacht van smaak zijn maar toch verfrissend, soort van de “stelz”- stijl van gemberdrankjes, ideaal voor wie normale gembershots te sterk vindt. Ook vielen chocoladehapjes op, gevuld met romige vullingen, knapperige noten en pistachenootjes, die eruitzagen als sushi maar dat niet waren. Daarnaast kon je wijn ruiken en allerlei producten proeven, zodat je direct een idee kreeg wat bij jouw smaak of assortiment past. Ontdek de kerstpakketten Verspreid over de beurs stonden meerdere stands met kerstpakketten in allerlei soorten en stijlen. Het gaf een mooi inzicht in wat er mogelijk is en hielp mij zelf al een beeld te krijgen van wat ik in een kerstpakket zou willen verwerken. Bezoekers konden ook stemmen op het ‘Mooiste Kerstpakket 2025’, waardoor meteen duidelijk werd welke combinaties en presentaties populair zijn. Ervaar de producten Wat de beurs extra leuk maakt, is dat je echt kunt rondlopen, proeven en ervaren. De geuren van de producten waren al duidelijk te ruiken bij binnenkomst, en toen je aan het einde van de dag weer naar buiten liep, stonden er nog een paar foodkraampjes waar je wat lekkers kon meenemen voor onderweg naar huis. Voor wie houdt van nieuwe smaken en producten ervaren, is het een fijne manier om inspiratie op te doen.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5