PROMZ VAK 04-2025

8 ken in de markt voor promotionele producten. In januari zijn we er daarom weer bij en dan introduceren we ook nieuwe producten die uiteraard weer een frisse en vrolijke uitstraling hebben.” "DISTRIBUTEURS ZIEN POTENTIE IN ZWEEDSE VAATDOEK” TekoTryck is een Zweeds bedrijf dat ooit begon als allround zeefdrukkerij en werd bekend als drukker die het fameuze Zweedse vaatdoekje van mooie ontwerpen voorzag. Dit doekje is qua samenstelling net iets anders dan de meeste duizenddingendoekjes, waardoor het sneller en meer vocht opneemt. Zeer welkom in veel huishoudens en daarmee heel goed inzetbaar als promotioneel product. Anna Nyhlin en haar collega Magnus Olofsson namen deel aan The Supplierdays om Nederlandse distributeurs te overtuigen van hun product. Hoe kijken jullie terug op je eerste beursdeelname in Nederland? Anna Nyhlin: “Wij hebben enthousiaste reacties gekregen en goede gesprekken gevoerd. Er is al één concrete bestelling geplaatst naar aanleiding van onze deelname en we denken dat er nog meer gaan volgen. We hebben bovendien genoten van de goede sfeer en organisatie. Deze deelname aan The Supplierdays is voor ons een belangrijke bevestiging dat er ook buiten Scandinavië veel potentie is voor ons product.” Wat vinden distributeurs vooral interessant aan jullie doekjes? “Zij zien veel potentie in de Zweedse vaatdoek en tonen zich verrast door de combinatie van functionaliteit en design. Vooral de mogelijkheid om de doeken in allerlei kleuren en vormen te laten maken, en ze te bedrukken voor specifieke momenten of campagnes, spreekt aan. Ook het idee dat je er vrolijkheid mee brengt in de keuken én ze kunt inzetten voor toepassingen als het droogvegen van een fietszadel, zorgt voor veel interesse.” Wat maakt jullie bijzonder als aanbieder van dit product? “De Zweedse vaatdoek bestaat sinds 1949 en wordt alleen in Zweden en Duitsland gemaakt. Het bestaat voor 70% uit cellulose en 30% katoen en laat zich goed bedrukken. Wij bieden het aan in heel veel verschillende kleursamenstellingen en in meerdere vormen en afmetingen. TekoTryck beschikt over eigen productiecapaciteit waardoor we heel flexibel kunnen opereren en elk verzoek voor verpakking en personalisatie van onze producten bespreekbaar is.” Komen jullie nog eens terug naar Nederland voor een beursdeelname? “Heel graag. Januari komt te vroeg, maar het plan is om in september opnieuw aanwezig te zijn tijdens The Supplierdays. Dan hopen we nieuwe successen te tonen en te laten zien wat de Zweedse vaatdoek voor de Nederlandse promotionele markt kan betekenen. Persoonlijk kijk ik er erg naar uit; de Nederlandse broodjeslunch heeft mij prima gesmaakt!” “INTERESSE IN KWALITEIT VAN BEDRUKTE PENNEN EN DRINKWARE” Goldstar is een grote speler in promotionele geschenken die in diverse landen actief is. Het bedrijf biedt vooral in de VS en Europa een zeer ruim assortiment aan promotionele oplossingen die afgestemd kunnen worden op unieke behoeften. Tot het aanbod behoren onder andere pennen en aanverwante schrijfartikelen, drinkware, tassen (van shoppers en backpacks tot koeltassen) en keukengerei. Anna Purtseladze is Global Field Marketing Manager en was aanwezig tijdens de eerste beursdeelname van Goldstar. Hoe heb je de deelname aan The Supplierdays ervaren? Anna Purtseladze: “Wij hadden van tevoren weinig beeld van wat we konden verwachten, maar het is ons heel goed bevallen. De sfeer was positief, we hebben mooie 63 2025 - nummer 6 - promzvak.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5