62 A-Journal is een Nederlands stationery merk dat in 2016 is gestart. Begonnen met een agenda met handige checklists en lijstjes is het bedrijf doorgegroeid met eigen series producten zoals notebooks voor allerlei gelegenheden die om planning vragen. A-Journal heeft een webshop en levert aan winkels. Het merk ontwikkelde al speciale lijnen voor partners, maar is volgens woordvoerder Marina Goudsblom nieuw in de markt voor promotionele producten. Hoe kijken jullie terug op je eerste deelname aan The Supplierdays? Marina Goudsblom: “Doordat dit voor ons een totaal nieuwe markt is, voelden we ons aanvankelijk een beetje als beginners. Dat veranderde snel door de enthousiaste en positieve reacties die we kregen van standbezoekers. We hebben heel veel leuke contacten gelegd. Onze open en ruime stand trok veel mensen aan, dus dat werkte heel goed.” Hoe reageren distributeurs op jullie producten? “Naast de functionaliteit van onze artikelen merken we vooral enthousiasme over ons frisse, moderne kleurgebruik. Veel distributeurs geven aan dat ze niet op zoek zijn naar de standaard zwarte of donkerblauwe notitieboekjes, maar juist naar onze eigentijdse designs. Ook de kwaliteit en de bekendheid van ons merk worden erg gewaardeerd. Met winkels en merken die aan consumenten verkopen, werken we al langer. De personalisatiewensen die we van Tijdens The Supplierdays is het voor veel bezoekers en exposanten een weerzien met bekenden. Toch zijn er ook veel mensen voor het eerst aanwezig om hun merken onder de aandacht te brengen. Wij spraken met drie bedrijven uit binnen- en buitenland over hun eerste beursdeelname en de kansen die daaruit voortkomen. NIEUWE DEELNEMERS KIJKEN AL UIT NAAR THE SUPPLIERDAYS ‘26 distributeurs horen, zijn voor ons nieuw terrein. Het gaat vaak om maatwerk en specifieke toepassingen voor hun klanten. Dat maakt deze branche echt anders voor ons. We kunnen aan heel veel wensen voldoen en kijken uit naar samenwerking met nieuwe partners.” Wat is de grootste onderscheidende kracht van A-Journal? “Wij spelen sterk in op kleuren en designs die aansluiten bij de tijdsgeest. We kijken goed naar trends in mode en interieur en vertalen dat naar onze producten. Dat maakt ons aanbod eigentijds en herkenbaar. Ik denk dat dit, samen met onze creativiteit, A-Journal echt een bijzonder merk in de markt maakt.” Welke mogelijkheden en personalisatie bieden jullie? “We hebben al mooie voorbeelden van cases voor musea. Daarbij maken we journals of agenda’s in kleinere oplages, vaak met unieke covers, banderols of inhoud die echt bij de opdrachtgever past. Ook kunnen we samen met klanten producten ontwikkelen rond specifieke evenementen of campagnes, zoals een agenda met hoogtepunten van het komende jaar. Er zijn veel mogelijkheden, we kijken per aanvraag graag wat toepasselijk is.” Zijn jullie er in januari weer bij op de PromZ Product Première? “We willen na deze kennismaking graag vaker mensen spreDOOR WALLY CARTIGNY
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5