8 Het voordeel van het seizoen van natheid en kou (want ja: dat is er) is dat het zich uitstekend leent voor promotionele acties. Er zijn tenslotte talloze producten waarmee bedrijven ook en júist in weer en wind kunnen opvallen. Een ronde langs enkele suppliers leert bovendien dat usual suspects zoals regenkleding en winteraccessoires ook zo aan trends en ontwikkeling onderhevig zijn. Singing in the rain De paraplu geldt nog steeds als een echte seizoenslieveling die veel spelers in de branche hebben opgenomen in hun assortiment. Zo ook BQS Textiles in Dordrecht, waar ze zweren bij de exemplaren van het Duitse merk FARE. Het bestaat al meer dan 70 jaar, zo laat salesmedewerker Ronald Heijden weten en in die tijd is er volgens hem een sterk staaltje Duitse degelijkheid ontwikkeld. “FARE maakt alleen paraplu’s en geldt daarin als een echte specialist waarbij kwaliteit de boventoon voert. En dat merk je. Het materiaal van deze paraplu’s is stevig; zo is het doek dikker dan dat van veel andere merken. Onderdelen zoals het handvat zijn mooi afgewerkt”, vertelt Heijden. BQS verkoopt het hele assortiment van FARE, dat zodoende bestaat uit een enorme diversiteit aan modellen en uitvoeringen. Niet alleen in de dominante kleuren zwart, donkerblauw en grijs, maar bijvoorbeeld ook in Met de wisselvalligheid van het Nederlandse weer zit het richting einde jaar meestal wel snor. Een paraplu is dan ook een cadeau dat nooit echt uit de mode raakt. En hetzelfde geldt voor regenjacks en allerlei andere artikelen die ons daarnaast beschermen tegen de kou. De branche heeft het allemaal. KOU EN REGEN DE BAAS felle kleuren zoals kobalt, geel, paars en turquoise. Wie nóg meer wil opvallen kan ook kiezen voor gimmicks zoals lichtjes in de paraplu of een exemplaar met usb-aansluiting en ingebouwde accu voor automatisch openen en dichtklappen. Customizen is bovendien relatief simpel door de uitsparing in het handvat waar relatief eenvoudig een logo in kan worden geplaatst. Windbreker Nu zijn er natuurlijk momenten waarop de paraplu niet volstaat of zelfs een beetje onhandig is – tijdens het werk bijvoorbeeld. De branche biedt gelukkig ook een enorme variëteit aan kleding die ons beschermt tegen de regen. Toevallig of niet is die in sommige gevallen eveneens van Duitse makelij. BQS Textiles voert onder meer het merk Daiber met windjassen, windbrekers en regenjassen. Een duidelijke trend hierin is volgens Ronald Heijden dat deze steeds vaker gemaakt zijn van lichte materialen. Ook zorgt het gebruik van gladdere stoffen dat de druppels er makkelijker af glijden en de regen dus ook een stuk minder vat op de drager krijgt. Die keuze zien we trouwens ook bij de tassen van het eveneens Duitse Halfar. Voor moedige wandelaars en fietsers die de regen trotseren heeft het Dordtse bedrijf ook speciale hoezen voor over de rugzak in het aanbod. Die zijn niet alleen waterafstotend en makkelijk opvouwbaar, maar ook uitgevoerd in fluorescerend geel. Oftewel: opvallen gegarandeerd. 23 2025 - nummer 6 - promzvak.nl
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5