PROMZ VAK 04-2025

9 ‘Als familiebedrijf zijn we begaan met wat onze generatie en die daarna te wachten staat’ Tars Notteboom Maximum Image Welke trend/ontwikkeling is in jouw ogen onontkoombaar voor de branche? ‘Ik zie een aantal ontwikkelingen. Duurzaamheid staat bovenaan: circulariteit, kwaliteit en transparantie worden steeds belangrijker, ook voor ons, als familiebedrijf. Mijn broer en ik worden steeds actiever in de onderneming en wij zijn ook begaan met wat onze generatie en die daarna nog te wachten staat. Ik vind het niet meer dan normaal dat we gezamenlijk ons steentje bijdragen. Daarnaast zie ik twee andere duidelijke trends. Ten eerste nieuwe druktechnieken, zoals printing-on-demand, die meer maatwerk mogelijk maken. Ten tweede de opkomst van co-branding met bekende retailmerken zoals Patagonia of Stanley, die hun naam nu ook verbinden aan promotionele producten. Daarmee verschuift de focus naar retailkwaliteit en merkherkenning.’ Het jaar loopt alweer naar het einde. Hoe kijk je terug op 2025, in zakelijk opzicht? ‘Voor ons was 2025 een sterk jaar. We groeien gestaag, vooral dankzij het vertrouwen van bestaande klanten, maar ook door nieuwe klanten die de weg naar ons weten te vinden. Zowel in bedrijfskleding als in relatiegeschenken ging het goed. Uitdaging die je ook in de markt hoort is dat beslissingen soms lang op zich laten wachten: projecten worden uitgesteld en budgetten staan geregeld on hold. Toch overheerst trots en optimisme: we groeien organisch, bouwen langdurige relaties en zien dat onze aanpak werkt. In een markt die soms voorzichtig is, voelt dat als een bevestiging dat we op de goede weg zijn.’ Wat zijn je zakelijke verwachtingen voor het nieuwe jaar? ‘In 2026 verhuizen we naar ons nieuwbouwpand. Dat betekent een groter magazijn, meer opslagcapaciteit, een ruimere showroom en betere faciliteiten voor fulfilment. Daarmee kunnen we onze service verder verbeteren en klanten sneller en flexibeler bedienen. Het is een forse investering, maar één die ons bedrijf klaarstoomt voor de volgende fase. We kunnen voorraadbeheer voor klanten uitbreiden en meer merken en producten presenteren. Voor ons als familiebedrijf is dit een grote stap: van de zolderkamer waar mijn vader begon in 2007, naar een modern gebouw dat we zelf hebben ontworpen. Dat voelt als een mijlpaal.’ Zonder welk merk kun je niet? ‘Wij zijn sterk in textiel, dus mijn voorkeur gaat uit naar kledingmerken. Harvest & Frost en Cutter & Buck zijn favorieten: lifestylemerken van hoge kwaliteit die ik zelf ook graag draag. Dat laatste vind ik belangrijk: als je een product zelf gebruikt en er enthousiast over bent, verkoop je het met overtuiging. In die zin zijn we eigenlijk wandelende reclamezuilen: we dragen wat we adviseren. Dat werkt, omdat klanten voelen dat we niet zomaar iets aanbieden, maar echt geloven in wat we leveren.’ Waar kunnen ze jou ’s nachts voor wakker maken? ‘Als mijn vrienden me nodig hebben. En als je me vraagt naar mijn passie; dat is sport. Tot m’n achtentwintigste stond eigenlijk alles in het teken van voetbal, tot op semiprofessioneel niveau. Ik heb nog voor de nationale jeugdploeg gespeeld. Maar ik raakte een beetje uitgekeken op het voetbal. Toen ben ik overgestapt op fietsen en hardlopen. Dit voorjaar heb ik nog een gravelwedstrijd in Spanje gefietst. Ik sport nu misschien nog wel meer dan voorheen.’ 11 2025 - nummer 6 - promzvak.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5