PROMZ VAK 04-2025

10 Intermediair en supplier. Vijf dezelfde vragen. Aan een supplier en een intermediair, die van tevoren niet weten wie de ander is die antwoordt. Hoe kijken zij, ieder vanuit hun eigen situatie, naar de branche? In deze aflevering: Jeannette Kieboom (LVNG) en Tars Notteboom (Maximum Image). Welke trend/ontwikkeling is in jouw ogen onontkoombaar voor de branche? ‘In huisgeuren draait het om het creëren van een persoonlijke en natuurlijke geurbeleving, met een focus op milieubewuste keuzes. Consumenten hechten steeds meer waarde aan producten met natuurlijke ingrediënten en minder synthetische toevoegingen. Dit sluit aan bij de bredere trend van clean beauty en de focus op gezondere, zuiverdere lucht binnenshuis. Met onze eerste geurlijn waren we al vooruitstrevend op het vlak van duurzaamheid, met onder meer de toepassing van biologische producten, zoals rietsuiker als grondstof voor de flacons. Onze verpakkingen zijn volledig recyclebaar. Verder spelen we ook in op de behoefte aan personalisering.’ Het jaar loopt alweer naar het einde. Hoe kijk je terug op 2025, in zakelijk opzicht? ‘Dit jaar hebben we gewerkt aan het verstevigen van ons fundament met de bestaande productlijn binnen onze vertrouwde afzetmarkt. Tegelijkertijd hebben we ingezet op verbreding: de introductie van een nieuwe geurlijn, en producten in een aantrekkelijker prijssegment, specifiek gericht op de B2B-markt. Een mooi hoogtepunt was onze presentatie van deze lijn tijdens The Supplierdays afgelopen september, waar we onze nieuwe ontwikkelingen hebben gedeeld en waar de markt enthousiast op heeft gereageerd.’ Wat zijn je zakelijke verwachtingen voor het nieuwe jaar? ‘Ik verwacht dat we met onze nieuwe geuren Singapore, Santorini en vernieuwde verpakkingslijn toegankelijker worden voor de giftmarkt. Denk hierbij aan eindejaarsgeschenken, relatiegeschenken en daarnaast het uniek personaliseren van de giftset en producten, die we nu in grote oplagen kunnen aanbieden aan onze klanten.’ Zonder welk merk kun je niet? ‘Jeetje, heb je even? Als vrouw zijn er genoeg merken te noemen. Maar laat ik het bij de geurbeleving houden. Het ligt natuurlijk voor de hand dat mijn favoriete homegeur Casablanca van LVNG is. Als persoonlijke parfummerken zijn Molecule 01 en 02 mijn favorieten; die combineer ik ook graag.’ Waar kunnen ze jou ’s nachts voor wakker maken? ‘Waar je mij zeker voor wakker mag maken, is om het vliegtuig te pakken en een mooie reis te maken langs verschillende tropische eilanden, en daar zowel de boven- als onderwaterwereld te beleven. Een van de mooiste ervaringen was een helikoptervlucht boven het Great Barrier Reef in Australië. Later die dag – het was op een Eerste Kerstdag – gingen we op diezelfde plek duiken tussen het prachtige koraal. Zulke trips hoop ik nog vaak te kunnen maken. Heerlijk, ik kan niet wachten!’ ‘Consumenten hechten steeds meer waarde aan producten met natuurlijke ingrediënten’ Jeannette Kieboom LVNG DOOR ALLARD FREDRIKS

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5