PROMZ VAK 03-2025-NL

note 99 2025 - nummer 4 - promzvak.nl HelloPrint neemt activiteiten Allgifts over De bedrijven Allgifts en Cow Company van Lex van den Bosch zijn recent failliet verklaard. Online print aanbieder HelloPrint neemt de activiteiten (inclusief de meeste medewerkers) van Allgifts.nl en Allgifts.de over. Het Rotterdamse technologiebedrijf zet hiermee een grote stap in haar ambitie om naast printproducten ook relatiegeschenken en merchandise activiteiten toe te voegen aan haar aanbod. “De overname van Allgifts past in onze ambitie om een internationaal platform te bouwen waar bedrijven voor al hun marketinguitingen terecht kunnen”, aldus CEO Hans Scheffer van HelloPrint. “Met onze technologie en data kennis en ons internationale platform kunnen we samen met de expertise van het Allgifts team onze uitrol in deze categorie versnellen”. Lex van den Bosch blijft betrokken bij de doorstart van het bedrijf, maar is geen aandeelhouder meer. Wat was het angstvallig stil deze zomer… Jammer genoeg hebben de Oranjevrouwen de groepsfase van het EK niet overleefd. En heel eerlijk hebben we er in Nederland ook niet veel aan gedaan om ze te ondersteunen. In ieder geval niet op promotioneel gebied. Ik kom natuurlijk lang niet overal, maar de enige opvallende campagnes waren die van Lidl en Jumbo. Zijn we promotie moe? Of zijn we als branche gewoon lui. Dachten we na die supervolle sportzomer in 2024 dat het wel genoeg was? Ondanks het slechte resultaat, wil ik Lidl en Jumbo complimenteren met een poging om iets neer te zetten dat in ieder geval beter is dan alleen maar lullige prijspromoties. Laten we als branche toch vooral elke gelegenheid aangrijpen om branded merchandise op de kaart te zetten. Want het is gewoon de meest effectieve marketingtool die we hebben. Laten we hopen dat ik verderop in het jaar nog verwend ga worden met spraakmakende promotionele producten en mooie activaties! Chocoladeprijzen stijgen Je hoort het overal: “de chocoladeprijzen rijzen de pan uit.” Opmerkelijk, want de cacaoprijzen zijn op dit moment juist aan het dalen. Hoe zit dat? Chocolatiers kopen hun grondstoffen ruim van tevoren in, om niet mis te grijpen wanneer de vraag stijgt. De chocoladeletters voor komende Sinterklaas worden dus nog geproduceerd met eerder ingekochte – dure – cacao. Op de top bedroeg de prijs per ton 11.000 dollar. Nu ligt die rond de 8000 dollar per ton. Die hogere inkoopprijs zie je terug in de winkel en het b-to-b kanaal. Toch spelen leveranciers hier creatief op in. Tasty Present introduceerde speciaal hiervoor een tussenmaat luxe letter: een stijlvolle chocoladeletter die lichter is dan de traditionele zware variant. Zo kan de goedheiligman tóch nog stijlvol voor de dag komen voor een vriendelijke prijs. ADMISSION IS FREE OF CHARGE. Register at: www.haptica.live PRODUCTS & IDEAS More than 100 brands, specialists and and newcomers with thousands of articles CAMPAIGNS & CONCEPTS Lecture programme and Best Practice Show KNOWLEDGE & FACTS FACThibition For marketeers, buyers, HR specialists, agencies and distributors. MARCH 18, 2026 WCCB BONN Truly effective, verifiably sustainable and tangibly credible: Haptic advertising is all of this. HAPTICA® live shows the impressive potential of promotional products and merchandising. // ADVERTISING FOR

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5