PROMZ VAK 03-2025-NL

8 maar óók de merchandise. Jassen, shirts, caps, sweaters en noem maar op. Daarnaast moest er een webshop voor de merchandise komen én moesten we de complete logistiek die erbij komt kijken in orde maken. In basis zijn we een B2B-bedrijf, maar het verkopen van merchandise is B2C. De klantenservice, het opsturen, de retouren, het werkte allemaal heel anders dan we gewend waren. En dan verzenden we de merchandise ook nog eens over heel de wereld, in plaats van alleen in Nederland en Europa. Het was, kortom, een hels karwei om alles op tijd af te krijgen. Maar het is gelukt. Het mooie is dat we dankzij deze case in één klap kunnen laten zien wat we waard zijn. Dat de klant bij ons altijd op één staat, dat we bereid zijn om te investeren in een partnership, dat we snel zijn, dat we duurzaamheid hoog in het vaandel hebben… Voor ons is het de perfecte referentie om bij nieuwe bedrijven binnen te komen. We zeggen altijd: we spelen Champions League. We willen kampioen zijn in alles wat we doen. Daar is dit een mooi bewijs van. Duurzaamheid en Formule 1 lijken twee verschillende werelden… De Formule 1 is op het eerste gezicht inderdaad niet duurzaam, toch is duurzaamheid daar een belangrijk thema. Volgend jaar moeten alle Formule 1-krachtbronnen bijvoorbeeld volledig op duurzame brandstof draaien. Daarnaast worden teams vanuit de F1 organisatie aangespoord om elk onderdeel dat verduurzaamd kán worden ook daadwerkelijk te verduurzamen. Denk aan eten, drinken en kleding. Aangezien Tricorp bekend staat om de duurzame bedrijfskleding, was dit een extra reden voor MoneyGram Haas F1 om voor ons te kiezen. Vóór dit gesprek heb je me een rondleiding door het Tricorp-pand gegeven. We kwamen langs fijne spreekruimtes, rustige kantoortuinen, een gezellige loungebar met dakterras, een foto- annex creatieve studio, een sportruimte en zelfs een bioscoopzaal. En dan heb ik het nog niet eens over de mooie entree, de showroom, het grote magazijn en de afdeling Printing op de benedenverdieping. Alles was sfeervol ingericht, onder andere met veel kunst. En jullie hebben ook nog eens twee chef-koks die de medewerkers elke dag verblijden met een lunchbuffet en een maaltijdservice. Er zijn slechtere plekken om te werken… Ja, Tricorp is echt een mooi bedrijf en een prachtige werkgever. Behalve dat we hier een prettige werkomgeving hebben, doen we nog veel meer gave dingen. We lunchen iedere dag samen. Twee keer per week komt een personal trainer boksles geven, er wordt ook pilates gegeven. We organiseren van alles om saamhorigheid te creëren, een padeltoernooi, samen wandelen, sushi workshop, wijnproeverij, filmavond. En elke vrijdag sluiten we af met een vrijmibo in de loungebar. Ook hebben we met het team leuke reizen gemaakt naar onder andere onze productielocaties. Tegelijkertijd is het hard werken bij Tricorp. Van medewerkers wordt veel inzet verwacht; met een 9 tot 5 mentaliteit red je het niet. Daar staat veel voldoening en plezier tegenover. Eigenlijk voelen we ons één grote familie. Of beter gezegd: een hecht team. Een gevleugelde uitspraak is ‘zo gaan we de wedstrijd winnen’. We zien het als een soort topsport. We zitten in een markt met bepaalde producten en service en hoe ga je iedere keer die wedstrijd weer winnen? Look like a team, work like a team 47 2025 - nummer 4 - promzvak.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5