44 45 2025 - nummer 4 - promzvak.nl DOOR JUDITH MUNSTER 8 Het meest bijzondere aan Tricorps’ sponsoring van het MoneyGram Haas F1 team is misschien wel dat er geen jarenlange lobby aan vooraf is gegaan. Want hoe kom je anders als Nederlands bedrijf binnen bij een F1 team? Nou gewoon, via de telefoon. Op een dag belde het sportmarketingbureau van MoneyGram Haas F1 naar Tricorp met de vraag of er interesse in sponsoring was. “Eh… jaa!” Was het toeval? Was het geluk? Volgens Max niet: "In feite hebben we hier jaren naartoe gewerkt. Als je een glasheldere visie en kernwaarden hebt, en die elke dag naleeft, vallen de kwartjes op een gegeven moment de goede kant op. Op die polepositie bevinden we ons nu. Vanaf hier is het een kwestie van accelereren." Dat klinkt veelbelovend, maar laten we bij het begin beginnen. Hoe lang bestaat Tricorp al? Inmiddels zijn we met Tricorp Workwear al ruim 31 jaar actief. Vroeger werd er heel functioneel naar werkkleding gekeken: ruime pasvormen en niet heel stijlvol. ‘Het is maar werkkleding’ werd dan gezegd. Dat zien we bij Tricorp echt anders. Als mensen Tricorp kopen, willen we dat ze er modern en stijlvol bij lopen. Met een mooie fit en goede uitstraling. Medewerkers moeten trots zijn op hun kleding. Bovendien, ze zijn het visitekaartje van hun bedrijf én van Tricorp. Wij willen grote groepen professionals kleden met kwalitatieve kleding die lang mooi blijft. Drie jaar geleden stapte Tricorp als eerste Nederlandse workwear specialist in de prestigieuze wereld van de Formule 1. Een wereld waarin alles draait om prestaties, veiligheid, duurzaamheid, maar vooral teamwork. Stuk voor stuk kernwaarden waar Tricorp zelf ook voor staat. Marketingmanager Max van Domburg - Tricorp Workwear - vertelt… LOOK LIKE A TEAM, WORK LIKE A TEAM TRICORP WORKWEAR Wat bedoel je met grote groepen professionals? Alle medewerkers die in een bedrijf werken. Dat betekent dus alle soorten functies binnen een bedrijf, maar ook alle verschillende pasvormen. Denk aan stevig, lang, smal, klein, man en vrouw. Als je iedereen goed wilt kleden, heb je niets aan standaardmaten. Wij zeggen: het is onze taak om ervoor te zorgen dat ál die professionals er netjes en comfortabel bij lopen, dat ze zich veilig kunnen bewegen en dat ze zich trots voelen in hun kleding. Daarom bieden we ons assortiment in een brede range aan, van XS tot 8XL en in verschillende lengtematen. Dat zie je ook terug in de showroom. We hebben zelfs speciale curved paspoppen. Hoe ziet jullie assortiment er vandaag de dag uit? Bedrijven kunnen bij ons terecht voor werkkleding en veiligheidskleding. We hebben een ruim assortiment aan casual kleding, een specifiek assortiment met werkkleding voor de bouw, industrie en logistiek, en binnen ons Safetypakket vind je veiligheidskleding met hoge zichtbaarheid, onder andere voor verkeersregelaars, mensen in de bouw en wegwerkers. Daarnaast hebben we Multinormkleding voor professionals die in de chemie werken, maar bijvoorbeeld ook voor lassers en monteurs. Deze kleding voldoet aan normen als hittebestendig, antistatisch en vlam vertragend. Dan hebben we nog een Premium-lijn met fashion gerichte kleding en een corporate lijn voor kantoorpersoneel, chauffeurs, baliemedewerkers en dergelijke, met overhemden en blouses. Onze nieuwe workwear collectie ‘REDEFINED’ is de toekomst. Dit is een volledig kledingassortiment dat we gaan introduceren om workwear nog meer als fashionable en duurzaam in de markt te zetten en bedrijven te helpen met een uniforme uitstraling. Dat zie je terug in pasvorm en materialen. We gebruiken nieuwe modellen, stretch, mooiere en duurzame materialen en alles is nog fijner afgewerkt. Hiermee hebben we alles in huis om alle professionals binnen een bedrijf aan te kleden, van logistiek tot verkoop en van magazijn tot monteurs. En: al onze kleding is never out of stock. Kleding aanschaffen is voor bedrijven een heel project, dat doe je niet om de drie jaar. Daarom is de never out of stock-collectie zo handig. Jullie hebben toch ook Tricorp Specials? Wat houdt dat in? Inderdaad. We kregen de vraag ‘We willen eigen bedrijfskleding, kan dat?’ Sindsdien doen we ook custom made werkkleding. Sterker nog, we hebben er een heel team op zitten. Het ontwerp van de kleding, het pasproces, productie, levering, administratie… we regelen alles van A tot Z. Een mooi voorbeeld is de kleding die we voor Coolblue hebben ontworpen, en natuurlijk voor het MoneyGram Haas Formule 1 team. Vertel eens. Hoe is dat gegaan? Dat is een mooi verhaal. We zijn bij Tricorp gek van sport en zien ondernemen ook als een sport, daarom doen we veel aan sponsoring. Zo zijn we onder andere hoofdsponsor van het ijshockeyteam Tilburg Trappers dat in Duitsland op hoog niveau speelt. Het toeval wilde (of is het geen toeval?) dat de sportmanager van het MoneyGram Haas F1 Team, een groot liefhebber van ijshockey, in Duitsland naar een wedstrijd van de Tilburg Trappers zat te kijken. Op dat moment was hij op zoek naar een nieuwe kledingleverancier. In het stadion zag hij overal de kleding en de sponsorborden van Tricorp. Dus wat deed hij? Hij googelde op ‘Tricorp’ en ontdekte dat we al jaren actief zijn in de autosport, onder andere in de Formule E, 2 en 3. Een dag later belde hij naar Tricorp met de vraag of we het MoneyGram Haas F1 team wilden sponsoren. Na dat telefoontje hebben jullie zeker wel een fles champagne ontkurkt? Natuurlijk, wat denk je! Sponsoring van een Formule 1 team is voor een bedrijf als Tricorp een groot compliment. In de Formule 1 komt alles samen waar we voor staan. Maar het is ook een flinke stap. Naast het aankleden van het team konden we ook de merchandise leveren. Begin januari kregen we akkoord en eind maart begon het raceseizoen… dat betekende voor ons een race tegen de klok. Binnen een paar maanden moesten we niet alleen de kleding voor het team ontwerpen, produceren en leveren,
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5