xxxx XXXX rsdsafc XXXX XXXX 36 8 37 2025 - nummer 4 - promzvak.nl TEKST: Eigenaar André Verhoeff over de smaak van Tastemakers en de valkuilen van hard werken Leverancier Tastemakers is een verbindende spin in het web van fabrikanten van foodproducten en distributeurs van kerstpakketten. Het bedrijf heeft zich in dertien jaar tijd op de kaart gezet als creatief conceptontwikkelaar en logistieke oplossing. De Tastemakers themalijnen onderscheiden zich door originele verpakkingen toe te voegen aan bekende producten die op hun beurt een verrassende twist meekrijgen. Uitgangspunt daarbij is altijd: wat past het beste bij de waardering die een werkgever aan een werknemer tot uiting wil brengen? ‘Wij benaderen de markt niet vanuit producten maar vanuit inspiratie voor de kerstpakkettenverkopers.’ Aan het woord is André Verhoeff die opkrabbelend uit een burn-out begon met het bedenken van unieke concepten voor de branche. ‘WE WILLEN PRIKKELEN MAAR HET MOET WEL IN DE SMAAK VALLEN’ DOOR LISETTE ERDTSIECK “Een constante vanaf het begin van Tastemakers is dat we een brug proberen te bouwen tussen het herkenbare en het verrassende. De kerstpakkettenmarkt is een traditionele. Wij zorgen ervoor dat onze concepten uniek zijn in de sfeer die ze uitdragen en tegelijkertijd niet te ver afwijken van wat mainstream is. Om ons heen zie je al enkele voorbeelden. Een Hollandse lijn onder de naam Wind Mee met producten die samenhangen met ‘erop uitgaan in eigen land’, vitaliteit en duurzaamheid. In sommige verpakkingen zijn QR-codes toegevoegd voor wandel- of fietsroutes. Of het door sociale media geïnspireerde thema Get Ready With Me, met kleurrijke producten in instagram-waardige verpakkingen. Ook bieden we een robuuste stoere lijn aan producten aan met de kracht van eenvoud en de sfeer van authenticiteit. En een op gezondheid voor mens en planeet geënte variant onder de naam Groen Geluk met duurzame verpakkingen en donaties aan de Voedselbank.” TikTok “Onze uitdaging is om verschillende generaties aan te spreken. Voor de zogenaamde Generatie Z hebben we het thema ontwikkeld met TikTok trends in het vizier en daarin kunnen we spelen met aparte kleuren en smaken. Bijvoorbeeld een doos popcorn met een karamellaagje in een pastel roze verpakking. Het product is bekend
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5