PROMZ VAK 03-2025-NL

Wederverkopers BIGsmilegroep BIGsmilegroep besteedt veel aandacht aan haar concepten voor wederverkopers. Op de website wordt distributeurs uitvoerig voorgespiegeld wat zij mogen verwachten bij deelname. Er ligt een complete webshop in het verschiet waar een wederverkoper geen omkijken naar heeft. "Je ontvangt een kant en klare professionele webshop. Compleet gevuld, in jouw huisstijl en onder je eigen domeinnaam. Hiermee kun je direct en zonder bijkomende kosten starten met de verkoop van o.a. kerstpakketten en keuzekado met een concurrerende prijsstelling." Puntsgewijs is dit het aanbod: • Homepage in huisstijl • Concurrerende pakketten met Value for Money • Professioneel beeldmateriaal • Online actuele voorraad informatie • Uitgebreide productinformatie • Bedragen in- en exclusief BTW • Overzichtelijke bestel- en betaalmodule • Direct bestellen en afrekenen • Betaling via I-deal, Credit Card en vooruitbetalingsfactuur • Klanten bepalen hun eigen bezorgmoment • Bezorging bij jouw klant op de afgesproken datum • Optie tot kortingscodes • Online & Realtime Managementinformatie • Ruim voldoende aanbod, ook in de (late) verkooppiek • Uitstekende service en nazorg • Track en trace op verzendingen pakketten • Mogelijkheid tot API koppeling met jouw shop BIGsmilegroep wijst er nadrukkelijk op dat er één aspect is dat voor rekening komt van de wederverkoper: de marketing. Voor verdere non-food kerstgeschenken baseert BIGsmilegroep zich op de trends die worden gepresenteerd op social media en vakbeurzen. Stavenuiter: “Ook dit jaar zijn ledlampen weer in trek om te geven en zoals altijd is een plaid een populair item. Een echte trend is volgens mij de underseater voor in het vliegtuig. Dat is denk ik deels een reactie op de hogere bagagetarieven van luchtvaartmaatschappijen. Daardoor is een underseater een heel welkom cadeau dat mensen het gevoel geeft dat er aan ze wordt gedacht met kerst.” Duurzaamheid voorop Bij de zoektocht naar kerstgeschenken is duurzaamheid een belangrijk aandachtspunt voor BIGsmilegroep. Volgens Stavenuiter heeft dat niet alleen te maken met de vraag van afnemers, maar ook met de kwaliteit van producten. “Minder duurzame artikelen zijn vaak al bekend en daardoor minder interessant. Waarom zou je een dertien in een dozijn-product opnemen in het aanbod als je ook kan kiezen voor iets dat beter en duurzamer is? Daar ligt zeker onze focus op. En ook de leveranciers gaan daarin mee, ook in China. De informatievoorziening hieromtrent is steeds beter omdat iedereen begrijpt hoe nodig dat is.” Flexibiliteit voor distributeurs Ook wederverkopers kunnen tot op zekere hoogte invloed uitoefenen op het geschenkenaanbod van BIGsmilegroep. “In standaardpakketten is daar beperkt ruimte voor”, zegt Stavenuiter. “Maar alcoholische dranken worden bijvoorbeeld op aanvraag vaker gewisseld voor sappen. Daarnaast zijn er maatwerkpakketten mogelijk. Ook lokale geschenken behoren daarbij tot de mogelijkheden. Zo kan er een giftcard worden toegevoegd die kan worden verzilverd bij een lokale slager of bakker, mits die is aangesloten bij ons programma. Dat is een optie waar wat mij betreft best vaker gebruik van mag worden gemaakt, want ontvangers van geschenken waarderen dat. Sowieso staan wij altijd open voor overleg om geschenken zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van verzender en ontvanger.” Toekomst in lokaal en digitaal Tot slot benadrukt Stavenuiter nog eens de belangrijke rol die distributeurs voor BIGsmilegroep spelen. “Wij zijn ervan overtuigd dat ons contact met afnemers steeds verder naar online verschuift. Er komen nog steeds veel mensen naar de showroom, maar jongere generaties kiezen vaker voor een goed voorstel dat digitaal wordt geleverd. Daarbij speelt lokale netwerkkracht van wederverkopers een cruciale rol, in samengaan met een keuze voor duurzaamheid, kwaliteit en gedegen fulfilment. Die elementen tezamen zorgen ervoor dat wij het hele jaar door persoonlijke geschenken kunnen leveren waar gevers en ontvangers blij van worden.” 9 35 2025 - nummer 4 - promzvak.nl BIGsmilegroep lanceert nieuw cadeauconcept voor wederverkoop

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5