PROMZ VAK 01-2025

Vernieuwde PromZ Product Première valt in de smaak bij deelnemers 9 61 2025 - nummer 1 - promzvak.nl “De sector heeft deze beurs wel gevonden en dat geldt ook voor bezoekers die hiernaar op zoek zijn. Uit gedeelde beursdata werd ook duidelijk dat kerstproducten voor een aanzienlijk deel van de bezoekers aanleiding was om naar de PromZ Product Première te gaan. De brede opzet van de beurs vind ik dan ook heel geslaagd, net als de overzichtelijkheid ervan.” Parkeerbeheer Dat PromZ Product Première een tweedaags event was in Breda voor de Nederlandse en Belgische markt, ervaart Van der Heijden als een pluspunt. Ook de locatie, Breepark, is hem goed bevallen, maar de Blue Oliveeigenaar heeft wel een kritische noot: “De parkeerplaats was ruim en bovendien gratis, maar het ontbrak er aan regie. Dat is volgens mij wel een verbeterpunt omdat niet elke parkeerder uit zichzelf rekening houdt met de ruimte die andere auto’s nodig hebben. Voor het overige zijn wij heel tevreden en wachten we even af tot welke concrete resultaten de beurs voor ons leidt.” Social Brand Club ‘Kansen en leads overtreffen de verwachting’ Jesse Wattimury was op PromZ Product Première aanwezig met The Social Brand Club, samen met zijn collega’s Stef van der Velde en Bert Groenendijk. “Wij hebben vooral ons klantendatabestand kunnen uitbreiden en nieuwe merken geïntroduceerd", zo zegt de CEO. The Social Brand Club is nog relatief nieuw en in de opbouwfase, waardoor de PromZ Product Première volgens Wattimury een belangrijke gelegenheid vormde om contacten te leggen. Tot zijn eigen verrassing werden de gesprekken met bezoekers vaak heel concreet. “Wij hebben behoorlijk wat offerteaanvragen gekregen, meer dan ik gewend ben van eerdere beursdeelnames. Daar zit onder andere een grote bestelling bij voor de Dag van de Zorg. Mijn indruk is dat bezoekers zich goed hadden voorbereid. Ze zijn naar de beurs gegaan om nieuwe mogelijkheden te ontdekken, maar richtten zich ook tot aanbieders van specifieke producten waar ze naar op zoek waren.” Meer sociale merken Gevraagd naar wat hem is opgevallen tijdens PromZ Product Première wijst Wattimury onder meer op het duurzaamheidsaspect. “De vraag naar duurzame en sociaal verantwoorde producten groeit, en dat zien we terug in het aanbod op de beurs. Veel leveranciers zetten in op merkstrategie in combinatie met duurzaamheid, aangezien afnemers zich steeds bewuster zijn van de herkomst en impact van promotieartikelen. Daar zijn wij als platform en merkenhuis voor sociale en duurzame merken uiteraard heel blij mee.” Specialisaties Wattimury heeft de tijd gevonden om zelf ook een rondje over de beursvloer te maken. Daarbij merkte hij een trend op die hem positief heeft verrast. “Het viel mij op dat sommige suppliers zich sterk specialiseren in nicheproducten. Interessant, want een specialisatie is een kans om écht onderscheidend te zijn in de markt.” Tegelijkertijd is het Wattimury niet ontgaan dat het aanbod in productgroepen gericht op de massa, groot blijft. “Er is blijkbaar nog altijd veel markt voor bijvoorbeeld waterflessen. De vraag is wel of er nog ruimte is voor nieuwe merken aangezien alles op dit gebied al in overvloed wordt aangeboden.” Waardevol The Social Brand Club kijkt in ieder geval tevreden terug op de beurs. Wattimury: “Ik heb nauwelijks overbodige producten en wegwerpmateriaal gezien. Dat is in het verleden weleens anders geweest. PromZ Product Première bood dit jaar waardevolle kansen en heeft ons concrete leads opgeleverd. Alles bij elkaar zijn de verwachtingen die ik had, overtroffen.”

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5