PROMZ VAK 01-2025

Vernieuwde PromZ Product Première valt in de smaak bij deelnemers 8 59 2025 - nummer 1 - promzvak.nl De kansen en trends na PromZ Product Première Wij vroegen deelnemers ook welke kansen en trends ze zien na hun beursdeelname. Duurzaamheid en personalisatie worden ook dit jaar door meerdere respondenten gezien als de belangrijkste aspecten. Daarnaast worden kleinere oplagen, specialisatie en focus op specifieke doelgroepen eveneens gezien als mogelijkheden tot uitbreiding van business. Deelnemers aan het woord Wij vroegen enkele exposanten om dieper in te gaan op hun deelname aan PromZ Product Première. In het vervolg van dit artikel lees je hun ervaringen. BeneTec mini TOOLKIT ‘Last minute-deelname en toch veel leads’ Wietze Schadenberg, Mark de Lange en Rob Martens van BeneTec stonden samen op PromZ Product Première met de mini TOOLKIT. Deze compacte kit met bitjes is van professionele kwaliteit en is als promotioneel product standaard verkrijgbaar in transparant grijs met keuze voor drukbuttons in 3 kleuren met logoprint. Het was volgens Martens een last minute-beslissing om deel te nemen aan de beurs. “We hebben een dag van tevoren gevraagd of er nog plek was en zijn vervolgens heel hard aan de slag gegaan.” Stand in geleid Het drietal van BeneTec heeft veel ervaring als beursexposanten. Daardoor konden ze snel schakelen met de invulling van de stand voor hun nieuwe product. Martens: “Hoewel BeneTec het vlak voor de covid-epidemie al eens heeft geïntroduceerd, kent bijna niemand de mini TOOLKIT. Dat zie je aan beursbezoekers doordat ze dan eerder geneigd zijn om door te lopen wanneer ze langs de stand komen. Wij hebben daarom actief mensen naar binnen geleid om de mogelijkheden van dit product uit te leggen. De mini TOOLKIT is wat duurder dan bekendere tools die vaak in China worden gemaakt, maar veel duurzamer en geschikt voor intensief gebruik. Doordat we dat goed konden toelichten, hebben we zo'n 100 concrete leads verzameld. We zijn in de dagen na de beurs druk bezig geweest met de follow-up en hebben meerdere offerteaanvragen ontvangen.” Positieve ervaring Schadenberg, de Lange en Martens hebben hun last minute-deelname dan ook als positief ervaren. “Door de opzet van de PromZ Product Première waren we in de gelegenheid om zichtbaarheid te genereren en direct in gesprek te gaan met potentiële klanten. De deelname heeft ons bovendien veel nieuwe contacten opgeleverd waar we dit jaar verder mee in gesprek kunnen.” Blue Olive ‘Resultaat wordt zichtbaar in najaar’ Youri van der Heijden stond op de PromZ Product Première als mede-eigenaar van Blue Olive, importeur en distributeur van delicatessen. Hij kijkt met een goed gevoel terug op de deelname van zijn bedrijf. “De beurs bood ons de gelegenheid om bestaande relaties te onderhouden en nieuwe contacten te leggen. Wij zijn vooral gericht op de kerstperiode waardoor ik nog niet kan zeggen of onze deelname in directe zin handel oplevert. Dat gaan we vooral merken in de maanden september tot november. Tot die tijd houden we de leads van deze beurs in ieder geval wel warm.” Geslaagde opzet Gevraagd naar wat hem tijdens de beurs is opgevallen, wijst Van der Heijden op het toegenomen aanbod in food.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5