9 ‘We willen laten zien dat kwaliteit en impact perfect samen kunnen gaan’ Ruben Peters FLASKE Wat zijn jouw zakelijke verwachtingen voor dit jaar? “Ik verwacht dat 2025 het jaar wordt waarin steeds meer bedrijven duurzaamheid écht gaan omarmen. Voor FLASKE betekent dat meer samenwerkingen met bedrijven die net als wij impact willen maken. Mijn doel is om mensen blij te maken met mooie producten die jarenlang meegaan en die ook daadwerkelijk gebruikt worden, en om dit jaar in totaal 65 miljoen liter schoon drinkwater te doneren. Eén verkochte FLASKE staat namelijk gelijk aan 650 liter schoon drinkwater. We willen laten zien dat kwaliteit en impact perfect samen kunnen gaan.” Welke ontwikkeling is in jouw ogen onontkoombaar voor de branche? “Persoonlijke duurzaamheid. Mensen willen niet alleen duurzame producten, maar ook iets dat écht bij hun identiteit past. Denk aan producten met de naam van de medewerker erop. Dit maakt het allemaal net iets persoonlijker en dit zorgt ervoor dat de waardering voor de medewerker of relatie ook omhoog gaat. Tegelijk willen bedrijven producten die bij hun merkverhaal passen en die impact maken. Combineer dat met transparantie over duurzaamheid, en je hebt de toekomst van de branche in handen.” Uit welk aspect van je werk haal je de meeste voldoening? “Mijn rol binnen FLASKE is het laten groeien van het bedrijf en mijn medewerkers. Ik krijg altijd erg veel voldoening als ik zie dat mijn team met veel plezier naar het werk komt. In onze dagelijkse stand-up deelt elke medewerker een persoonlijke en zakelijke ‘win’. We hebben ook een weekly, waarin we stilstaan bij hoe iedereen zich voelt en wat ze willen veranderen of niet. Als ons maanddoel is gehaald, gaan we elke eerste vrijdag van de nieuwe maand een activiteit doen die door één medewerker wordt geregeld. Het team weet dan niet wat er gepland is, dus dat is altijd een leuke verrassing. Daarnaast ben ik trots als klanten ons vertellen dat ze blij zijn met onze producten. We besteden veel aandacht aan de klantbeleving en het leveren van de hoogste kwaliteit. Het is dan altijd leuk als dit bevestigd wordt.” Zonder welk merk kun je niet? “Patagonia. Hun focus op duurzaamheid, kwaliteit en het maken van impact inspireert me enorm. Zij laten zien dat een sterk merk niet alleen draait om sales, maar om betekenis. En hun truien zijn ook gewoon heel fijn. Ik ben iemand die liever een product van goede kwaliteit aanschaft en er langer mee doet, omdat dat duurzamer is. Bij FLASKE leveren we ook producten die jarenlang meegaan. Voor mijn eigen spullen vind ik dat ook belangrijk.” Waar kunnen ze jou ’s nachts voor wakker maken? “Je kunt me altijd wakker maken voor een overheerlijke kipkrokant! Dat is trouwens ook bekend bij al mijn vrienden. Het is nooit te vroeg voor een kipkrokant. Ook vind ik het heerlijk om te BBQ'en. Voor mijn huwelijk heb ik van mijn vrienden een fantastische BBQ gekregen die in de zomer wel een aantal keer per week aanstaat. Lekker in de tuin zitten met je familie en vrienden en genieten van het gezelschap en vooral veel lachen. Verder mag mijn dochter me altijd wakker maken. Ze is nu twee jaar, altijd vrolijk en aan het lachen! Voelt goed om te weten dat ik eindelijk een fan heb, haha!” 11 2025 - nummer 1 - promzvak.nl
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5