10 Intermediair en supplier. Vijf dezelfde vragen. Aan een supplier en een intermediair, die van tevoren niet weten wie de ander is die antwoordt. Hoe kijken zij, ieder vanuit hun eigen situatie, naar de branche? In deze aflevering: Jasmijn Dirkse (DDG Promotions) en Ruben Peters (FLASKE). Wat zijn jouw zakelijke verwachtingen voor dit jaar? “Zakelijke verwachtingen... I can’t help but think about... de verwachtingen overtreffen van onze klanten dit jaar. Zonder dollen: dat is natuurlijk onze basis. DDG Promotions bestaat in 2025 maar liefst 28 jaar (!) en dit jaar staat in het teken van vernieuwing. Op onze roadmap staat een rebranding, een nieuwe website en een optimalisatie van onze propositie. Samen met mijn collega Annick van Arckel kijk ik er erg naar uit om de puntjes op de i te zetten en daarbij een nog grotere glimlach te brengen op de gezichten van onze klanten, leveranciers en partners.” Welke trend/ontwikkeling is in jouw ogen onontkoombaar voor de branche? “De huidige trends – duurzaamheid en personalisatie – zullen dit jaar zeker blijven. Ik wil daar graag aan toevoegen, het concept: Less is More. Less is More heeft betrekking op de aspecten design, personalisatie en volume. Als we het hebben over design, stijgt de vraag naar minimalistische producten. Populair zijn bijvoorbeeld Scandinavische designs met neutrale kleuren en strakke esthetiek. Daarnaast kiezen klanten steeds vaker voor subtiele branding op de producten; een klein logootje is genoeg. Kwaliteit boven kwantiteit is de trend rondom volume. Waar wij voorheen aanvragen kregen voor duizenden plastic pennen, draait het anno 2025 ook bij promotionele producten om Long Lasting Impact. Voor mij is de trend van 2025 dus Less is More.” Uit welk aspect van je werk haal je de meeste voldoening? “Naast de afdeling Promotions ben ik ook verantwoordelijk voor de marketing. Waarbij mijn werk mij enthousiasmeert omdat ik naar meer dan één aspect mag kijken. Bij DDG noemen we onze aanpak zelf graag ‘Connecting the Dots’: we zorgen ervoor dat elk detail in het proces, van idee tot uitvoering, perfect op elkaar aansluit. En dit is ook vanuit een marketingoogpunt erg belangrijk. Door promotions en marketing te combineren zie ik sneller in wat de impact en de boodschap is. Ik wil er in mijn werkzaamheden voor zorgen dat het verhaal O-rond is. Vandaar ook de DOTS.” Zonder welk merk kun je niet? “Apple. Apple is in staat geweest om een behoefte te creëren. Ze hebben daarin iets unieks gedaan: ze hebben niet alleen innovatieve producten zoals de iPhone, MacBook en iPad ontwikkeld, maar ook een hele wereld daaromheen gecreëerd. Alles bij Apple klopt: het is ‘rond’, van het strakke design en de intuïtieve technologie tot de marketing, support en zelfs de beleving in hun winkels. Het is een perfect ecosysteem waarin alle details op elkaar aansluiten en de gebruiker centraal staat. Bij DDG streven we dus eigenlijk naar hetzelfde principe: met onze ‘Connecting the Dots’- aanpak zorgen we ervoor dat alles, van idee tot uitvoering, samenkomt.” Waar kunnen ze jou ’s nachts voor wakker maken? “Mij kun je wakker maken voor ijs. Ik ben verliefd op HäagenDazs Salted Carmel. Het liefst maar een klein bakje, want anders eet ik er echt te veel van. Daarnaast is ijs heel veelzijdig; je kan van alles ijs maken. Naast natuurlijk de bekende smaken vanille, pistache, cookies, aardbei, chocolade en nog heel veel meer, heb ik ijs geproefd van wasabi, basilicum, rabarber en broccoli. En het doet mij denken aan mijn favoriete seizoen: de zomer.” ‘De trend van 2025 is Less is More’ Jasmijn Dirkse DDG Promotions DOOR ALLARD FREDRIKS
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5