(advertentie) 9 Sell me this pen – Van hockeyveld naar Prodir-bureau Vroeger droomde Jelle ervan om bij de Marechaussee te werken. ‘Om bij de Marechaussee te kunnen werken, heb ik een aantal vooropleidingen in de beveiliging gedaan. Maar toen ik er eenmaal bij zat, merkte ik dat het toch niet helemaal bij mij paste. Alles was wat strakker, heel erg in het gareel, en ik ben iemand die wat meer een prater is, wat losser. Dat was niet altijd een goede match.’ Jelle is de sales ingerold door ‘deur-aan-deur’ verkoop van containerreiniging. ‘Echte koude verkoop, heel veel nee’tjes. Daar merkte ik dat ik het sales vak heel leuk vond, en dat merkte mijn omgeving ook.’ Hij besloot de opleiding voor accountmanager te volgen in Ede en is zo in de sales terechtgekomen. Blijven ontwikkelen en nieuwe dingen aanpakken is een belangrijk onderdeel voor Jelle. ‘Ik wil mezelf hier blijven ontwikkelen, en dat kan bij Prodir ook. Het is een warm bedrijf. Veel mensen kiezen voor een lange carrière binnen Prodir waarbij ze verschillende functies uitoefenen, je kunt dus echt meegroeien met het bedrijf en dat is mooi om te zien. Hierdoor wordt er altijd geïnvesteerd in de medewerkers.’ ‘Ik probeer altijd de sportieve visie ook in mijn werk toe te passen. Als ik een goed gesprek heb gehad, zie ik dat als een goede prestatie. Mijn vader zei vroeger ook altijd dat ik werk moet zien als teamsport: je werkt in een team, en je doet het met z’n allen.’ Vragen vuur Wat is je favoriete product? ‘QS50 Stone. Maar eigenlijk vind ik alle Stone-balpennen mooi. Ze zijn uniek in hun ontwerp en identiteit. De combinatie tussen de luxe en duurzame uitstraling maakt dit een echte eye-catcher. Als je hier je merk op zet, weet je zeker dat iedereen met jouw pen wil schijven, en daar gaan we uiteindelijk voor.’ Waar kijk je naar uit? ‘Het uitbouwen van klantrelaties en vertellen over het bedrijf. Dat is iets wat ik gewoon leuk vind. Zien dat je groeit, dat geeft echt een kick.’ Wat vind je leuk aan je werk? ‘Het luisteren naar de klant en daar de behoeften uit filteren om zo samen tot een mooi resultaat te komen. Als hierdoor de relatie met de klant nog beter wordt en de eindklant uiteindelijk ook tevreden is met het product, ja, dat is natuurlijk helemaal mooi.’ 69 2024 - nummer 8 - promzvak.nl
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5