PROMZ VAK 05-2024

8 Bij Michelin denk je vooral aan banden. En aan Bibendum, de mascotte van het Franse bandenmerk. Michelin is echter méér dan een band, zo blijkt ook uit een bezoek aan ‘L’Aventure Michelin’ in de hoofdzetel van het Franse Clermont-Ferrand. Total marketing avant la lettre… L’AVENTURE MICHELIN TOTAL MARKETING AVANT LA LETTRE Wie voor zijn of haar vakantie naar Auvergne in Frankrijk trekt en ook geïnteresseerd is in promotionele producten, moet zeker een bezoek brengen aan ‘L’Aventure Michelin’. Dat is een expo over de ontwikkeling door de jaren heen van het bandenmerk in de hoofdzetel in Clermont-Ferrand. Daar blijkt dat Michelin méér is dan alleen een band. Eigenlijk is Michelin een marketingfirma die al vanaf het begin oog had voor productontwikkeling met daaraan gekoppeld public relations, promotionele producten én - DOOR AD VAN POPPEL vooral ook - voor de klant. In de jaren tachtig en negentig van de vorige eeuw noemde men dat ‘total marketing’. In ‘L’Aventure Michelin’ volg je de tijdslijn van het merk, van de start tot nu (en zelfs met een blik in de toekomst). Oprichters Het merk Michelin is groot gemaakt door de gebroeders André en Edouard Michelin die in 1889 het bedrijf met hun naam oprichtten met het oog op de fabricatie van rub21 2024 - nummer 8 - promzvak.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5