9 ‘Klanten zijn uiteindelijk gelukkiger met kwalitatieve producten’ Justin van der Leest Sierhuis Promo & Sign Hoe kijk je terug op dit jaar, en wat zijn jouw verwachtingen voor het nieuwe jaar? “Afgelopen jaar was voor ons weer een goed jaar. Het aantal orders was vergelijkbaar met het jaar daarvoor, maar de orderwaarde is wel toegenomen. We hebben bij een aantal klanten grote projecten gedaan, met name in drinkwaren. Daarnaast hebben we er een aantal nieuwe klanten bijgekregen die ook grote orders hebben geplaatst, niet zozeer in promotionele artikelen, maar in andere categorieën die we aanbieden. Dat heeft een flinke bijdrage geleverd aan de verhoogde orderwaarde. Voor het komend jaar hopen we een lichte groei door te maken, ondanks dat de markt lijkt te krimpen. We zien om ons heen dat veel bedrijven het moeilijk hebben, maar door flexibel te blijven en ons aan te passen aan de vraag, denken we onze positie te kunnen behouden en misschien zelfs versterken.” Welke trend of ontwikkeling is in jouw ogen onontkoombaar voor de branche? “Wat wij zien, is dat snelheid weer een grote rol speelt. Tijdens Covid namen klanten even genoegen met langere levertijden, maar nu moet het weer sneller. Daarnaast blijft drinkwaren een belangrijke categorie. En duurzaamheid is natuurlijk onontkoombaar. Dat zie je terug in de vraag naar certificeringen voor onder meer CSRD. We gaan daar komend jaar ook actief mee aan de slag, want de duurzaamheidscertificaten worden steeds belangrijker voor de branche.” Uit welk aspect van je werk haal je de meeste voldoening? “Het meeste voldoening haal ik uit mensen blij maken en ze op een hoog serviceniveau helpen met wat ze zoeken. We merken dat veel bedrijven gewend zijn om online producten te kopen, maar dat leidt vaak tot teleurstellingen in kwaliteit. Wij kunnen in een vroeg stadium adviseren over producten die kwalitatief beter zijn en duurzaam in gebruik. Klanten zijn daar uiteindelijk gelukkiger mee.” Zonder welk merk kun je niet? “In mijn dagelijks leven ben ik niet echt merktrouw, maar één merk waar ik niet zonder kan, is Apple. Vooral omdat alles zo naadloos samenwerkt. Het maakt mijn werk en privéleven een stuk eenvoudiger. Buiten Apple ben ik niet echt gehecht aan specifieke merken, maar in mijn werk spelen ze vaak een belangrijke rol. Voor onze klanten is een sterk merk, zoals JBL of Norländer, vaak essentieel vanwege de retailwaarde en de herkenning die ze bieden aan de ontvangers van hun relatiegeschenken. Dat maakt merkproducten ook voor ons bedrijf prettig om mee te werken.” Waar kunnen ze jou ’s nachts voor wakker maken? “Ik heb veel hobby’s en voor sport kun je mij zeker wakker maken. Of het nou gaat om golfen, wielrennen, wintersporten of tennissen, ik vind sport in het algemeen fantastisch. Ik sta er zelfs graag vroeg voor op, om mijn hoofd leeg te maken voordat ik aan de werkdag begin. Ook op mijn werk doe ik graag nieuwe dingen. Innovaties uitwerken en productietechnieken ontwikkelen vind ik geweldig. Soms schieten me de beste ideeën te binnen als ik ’s nachts wakker lig, al ben ik ze soms ’s ochtends weer vergeten.” 13 2024 - nummer 8 - promzvak.nl
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5