PROMZ VAK 04-2024

XXXX 6 I N H O U D vak C O L O F O N PromZ Vak Het Portaal Media B.V. Veerdijk 40-H, 1531 MS Wormer Tel: +31 (0)75-6475747, e-mail: traffic@hetportaal.com Hoofdredactie: Peter van Gestel Veerdijk 40-H, 1531 MS Wormer Mob: +31 (0)6-33637794 E-mail: peter.vangestel@hetportaal.com Redactionele medewerkers: Lisette Erdtsieck, Ed van Eunen, Allard Frederiks, Suzanne Jacobs, Judith Munster, Ad van Poppel, Ruud Slierings, Wally Cartigny, Marjolein Straatman, Fred Sengers. Bladmanagement: John M. Swaab Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-54994998 E-mail: john.swaab@hetportaal.com Advertentie-acquisitie: Ferry Aaftink Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-12643168 E-mail: ferry.aaftink@hetportaal.com Bettina Nettelbeck Mob: +49 (0)173-1933919 E-mail: bettina.nettelbeck@hetportaal.com Katharina Bütow Mob: +31 (0)6 25392460 E-mail: katharina.buetow@hetportaal.com Simone Keijzers Mob: +31 (0)6-18255325 E-mail: simone.keijzers@-hetportaal.com Productie/traffic: Monique Zijlstra Tel: +31 (0)75-6475747 E-mail: traffic@hetportaal.com Vormgeving en DTP: Finnmedia.nl Coverontwerp: Snars Beeldmateriaal: Ad Boogaard, Robbert Morsman, Creative Owl Media, iStockphoto Druk: Real Concepts B.V., Velp Abonnementen: PromZ Vak is kosteloos voor personen die kunnen aantonen werkzaam te zijn als of bij toeleveranciers en distributeurs van relatiegeschenken en promotionele producten en diensten in Nederland en België. ©Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. Onze magazines worden gedrukt op FSC gecertificeerd papier. Geef ze door aan collega's of gooi ze na lezen aub in de papierbak. 20 Wie zegt wat in dit nummer? <9> Supplier vs. intermediair <10> Albert van der Veen: “Als je sustainable wilt zijn, moet je de tent sluiten”. <12> 100-jarige Fristads: echt duurzame werkkleding uit Zweden. <20> BergHOFF legt focus op duurzaamheid. <28> Welk promotioneel product ligt er in de keukenla? <32> Chinese merken in Nederland: Black Myth Wukong. <34> Social Brand Club: een multichannel merkenhuis. <38> Brancheverenigingen in Europa: wie doet wat? <40> Seizoensgebonden promoties. <52> Column Ed van Eunen. <55> Terugblik The Supplierdays. <56> De ‘groentjes’ spotten nieuwe producten. <59> NextGen <60> Je online vindbaarheid vergroten door middel van AI. <62> New ProductZ <66> NoteZ <74> Merken special: • Laila Lemmer, Brand director van PF Concept over merken. <78> • Het belang van merken in loyalty. <83> Bedrijfsprofielen <88> 32 52 60 83

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5