38 In eerste instantie dacht ik dat het nieuwe bedrijf gezien de naam iets van doen had met social media. Maar niets is minder waar. The Social Brand Club onderscheidt zich door een sterke focus op het sociale aspect van branding. Dit aspect is breder dan enkel duurzaamheid; het omvat ook de ondersteuning van goede doelen en de manier waarop het bedrijf samenwerkingen aangaat met haar stakeholders, waaronder klanten, leveranciers maar ook medewerkers. Het doel is om zakendoen niet alleen leuk en makkelijk te maken, maar ook betekenisvol. De drie heren kennen elkaar al veel langer en doen dan ook al heel lang zaken met elkaar. Bert en Stef gaan terug naar Bert Groenendijk, Stef van der Velde en Jesse Wattimury kondigden met trots de oprichting aan van The Social Brand Club BV tijdens The Supplierdays. Een nieuw multichannel merkenhuis, met uitsluitend eigen merken, dat zich richt op de ontwikkeling en groei van social brands. The Social Brand Club is ontstaan uit een fusie tussen de succesvolle merken Festibax, PAZ en TUBES Gifts, en zal daarnaast nieuwe merken (De La Fabrica en HUGL) toevoegen aan haar portfolio. Een gesprek met de drie oprichters. THE SOCIAL BRAND CLUB: EEN (MULTICHANNEL) MERKENHUIS de tijd van Antalis en alle drie hebben ze samengewerkt bij Giving. Een jaar of drie geleden begonnen Bert en Stef Image Traders. Een bedrijf dat producten en concepten ontwikkeld voor zowel retail als voor de business-tobusiness markt. Stef is als adviseur en investeerder ook betrokken bij Tubes Gifts. Stef: “Op een gegeven moment zaten we bij elkaar te filosoferen over de toekomst van beide bedrijven en toen dachten we, waarom voegen we alles niet samen. We hebben allemaal dezelfde ideeën over hoe het zou moeten, laten we dan de koppen maar bij elkaar steken en zorgen dat 1 plus 1 plus 1 vijf gaat worden.” Jesse valt bij “We zagen ook wel veel overlap in klanten en sectoren waarin we zaten. Een klein voorbeeld, we gingen DOOR PETER VAN GESTEL
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5