PROMZ VAK 04-2024

9 nooit misgrijpt als het nodig is. Een snijplank. Ik weet dat er een merk op staat, maar we snijden altijd op de andere kant. En op een plankje in de keuken een tubetje zonnecrème van een ziektekostenverzekeraar.” “Als ik het zo opnoem best wel veel promotionele producten eigenlijk. Als ik er eentje uit moet kiezen is het dat groene schort van Heineken. Die gebruiken we vaak. Blijkbaar werkt handig. Maar ik wil toch ook een lans breken voor inventiviteit. We hebben hier nog een Heineken-rugzak om blikjes koel te houden. Dat is een geweldig ding. Daar kan ik echt blij van worden. Ik vind dat we met creativiteit in Nederland uitblinken. Kijk ook maar eens naar de uitdossing van Oranjesupporters; zoveel grappige gekkigheid zie je toch alleen bij Nederlanders? Dat doen wij toch allemaal maar. Misschien dat als je zelf in het vak zit dat je meer waardering hebt voor wat een ander bedenkt.” Richard Kies, eigenaar van horlogeleverancier D.W.F. In de keukenla: “Wij vinden veel wijngerelateerde promotionele producten terug in de keukenla. Zo ligt er een Pulltex Pulltap opener (kelnersmes). Een mooi bewaaritem die iedereen moet gebruiken. Want dit is de enige juiste tool voor het openen van wijnflessen. Ook vinden we twee exemplaren van de Pulltex Antioxx. Fijn om te hebben, want deze wijnstopper houdt geopende wijn zeker 10 dagen goed.” “Er liggen ook andere bedrukte artikelen zoals een vergrootglas. Die houden we ook in de la, want is altijd handig om splinters te verwijderen en het oudere oog te helpen waar nodig. Verder een Victorinox multitool die we standaard meenemen op vakantie. Hij is uitgerust met onder meer een pincet, zaag en openers en is daardoor echt van waarde. Ook vinden we theezakhouders van Koziol. Een slim promotioneel item, want bij ons is het altijd onderwerp van gesprek wanneer ze aan de zijkant van een kopje worden gehangen. Mijn persoonlijke favoriet is niettemin de AntiOx. Niet bij iedereen bekend, maar het werkt echt. Dit product onderstreept mijn levensmotto: Het is pas crisis als de wijn op is.” Erika Stanley, eigenaar bij Erika Stanley Art For All In de keukenla: spaghettimeter “Wij zijn sowieso niet sterk in het weggooien van producten, maar als een promotioneel product functioneel is bewaren we het graag! Zo hebben we een kelnersmes van het Bulgaarse wijnmerk Kotta. Ontzettend handig en het herinnert ons bij elk gebruik aan een schitterende vakantie én aan het aanstaande bezoek aan de slijterij. Ook ligt er een stokoude flesopener van Bavaria waar mijn man bij zweert. Dat item bewijst wel dat een goedgemaakt promotioneel product echt jarenlang attentiewaarde kan houden.” “Voorheen gooiden we een pan met water flink vol met pasta, niet altijd goed afgestemd op het aantal eters. Daardoor ging er elke maaltijd een hoop voedsel richting kliko. Maar dat is verleden tijd sinds we een spaghettimeter hebben gekregen van Honig. Die gaat ook nog jaren mee want dat ding voorkomt simpelweg verspilling. Mijn favoriete promotionele product in onze la zijn de eetstokjes van Mr. Sushi. Ik weet niet zeker of ze van duurzaam materiaal zijn gemaakt, maar sushi of mihoen eet ik echt het liefst met stokjes en deze laten zich daarvoor prima keer op keer gebruiken.” Keukenla Richard Kies Keukenla Erika Stanley 33 2024 - nummer 6 - promzvak.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5