9 ‘Met een blanco product kom je niet meer weg’ Jim Woerdman IZY Bottles Welke trend/ontwikkeling is in jouw ogen onontkoombaar voor de branche? ‘De belangrijkste trend die wij de laatste jaren zien is het personaliseren. Met een ‘blanco’ product – in ons geval de thermosfles of thermosmug – kom je tegenwoordig niet meer weg. Die trend is al zover doorgezet dat bedrijven hun gehele huisstijl om het product willen hebben. Daarnaast zijn snelheid en levertijd heel belangrijk geworden. Om klanten te kunnen blijven helpen moesten wij de productie en afwerking naar Europa halen. Hier hebben we op ingespeeld met onze 360 graden 3D-printer. Daarmee kunnen we onze thermosflessen en thermosmokken volledig 360 graden printen, en dus helemaal personaliseren naar de wens van de klant. Deze printers hebben wij gewoon in ons magazijn in Nederland staan, en daardoor kunnen we binnen één tot twee weken leveren.’ Hoe kijk je terug op 2024, in zakelijk opzicht? Wat ging goed? Wat had je liever anders gezien? ‘2024 is voor ons weer een uitzonderlijk goed jaar geweest. We zijn al jaren op rij flink aan het groeien, en dat houden we graag zo vast. Wel merken we dat onze focus steeds meer aan het veranderen is. Van een retail-focus zijn we het afgelopen jaar naar een relatiegeschenk-focus gegaan, en van een Nederland-focus zijn we naar een Benelux/ DACH-focus gegaan. Wat dit jaar uitzonderlijk goed is gegaan, is het opzetten van een eigen productiefaciliteit. Waar we eerst de bedrukte IZY’s in onze fabriek in het Verre Oosten lieten drukken, doen we dit nu in-house, in ons magazijn. Daarvoor hebben we veel hordes moeten nemen. Een en ander is niet zonder stress gegaan en dat had ik persoonlijk graag anders gezien. Dat heeft me ook doen inzien dat de balans tussen werk en privé ontzettend belangrijk is.’ Wat zijn je zakelijke verwachtingen voor het nieuwe jaar? ‘Voor 2025 hebben we weer hoge verwachtingen. Dankzij onze 360 graden 3D-printer kunnen we letterlijk voor iedere klant iets unieks maken, met een printtechniek die de klant nog nooit gezien heeft, volledig naadloos en met reliëf. Dit hebben we in september op The Supplierdays kenbaar gemaakt, en de aanvragen vliegen ons om de oren. Het kan niet anders dan dat 2025 een topjaar gaat worden, en we gaan er voor.’ Zonder welk merk kun je niet? ‘Om de hele dag productief te blijven zijn er eigenlijk twee merken waar ik niet zonder kan: Douwe Egberts en Apple. Douwe Egberts om de vroege ochtenduurtjes en de late avonduurtjes nog productief te blijven en veel uren op een dag te kunnen maken. En Apple omdat ze mij waar ik ook ben up-to-date houden, en ik dankzij mijn iMac, MacBook of iPhone altijd bezig kan zijn.’ Waar kunnen ze jou ’s nachts voor wakker maken? ‘Het liefst voor helemaal niets! Na een dag lang werken vind ik het heerlijk om naar bed te gaan en mijn uurtjes te maken. Maar mocht ik dan echt wakker gemaakt moeten worden, dan het liefst om me klaar te maken om op vakantie te gaan.’ 11 2024 - nummer 6 - promzvak.nl
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5